نسخه چاپی

قاتل‌نروژی چگونه تمرین قتل‌عام می‌كرد

ترویست نروژی كه سال گذشته ۷۷ نفر را با اسلحه به قتل رساند در جلسه امروز دادگاه بررسی اتهاماتش گفت از بازی‌های رایانه‌ای برای تمرین عملیاتی كردن نقشه‌اش استفاده می‌كرده است.

به گزارش فارس به نقل از «سی‌ان‌ان»، قاتل نروژی که سال گذشته 77 نفر را در بمب‌گذاری «اسلو» کشت، در جلسه امروز (پنجشنبه 31 فروردین- 19 آوریل) دادگاه بررسی اتهاماتش گفت آموزش‌های لازم برای عملیاتی کردن نقشه‌اش را از بازی‌های رایانه‌ای دریافت کرده است.

دادگاه بررسی اتهامات «آندرس برویک» از ساعت 9 صبح روز دوشنبه (28 فروردین- 16 آوریل) به وقت محلی در شهر «اسلو» پایتخت نروژ آغاز شد.

به گزارش منابع خبری انتظار می‌رود دادگاه بررسی اتهامات وی تا 10 هفته طول بکشد.

این قاتل نروژی در جلسه دادگاه روز گذشته (چهارشنبه 30 فروردین- 18 آوریل) احتمال فرستاده شدنش به زندان یا بیمارستان روانی را را با لحنی تمسخرآمیز رد کرد و گفت انتظار دارد یا برایش حکم اعدام صادر شود و یا از اتهاماتش تبرئه شود.

«برویک» در حالی این دو انتظار را مطرح کرد که می‌دانست در قوانین کشور نروژ حکم اعدام ملغی اعلام شده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، «برویک» در جلسه دادگاه امروز گفت آموزشهای لازم برای عملیاتی کردن نقشه «عیش مرگ» خود را از بازیهای رایانه‌ای دریافت کرده است.

به گفته «برویک» او برای تمرین نقشه‌اش بازی «Modern warfare 2» را بازی کرده است.

او همچنین گفته است زمانی هم تا 16 ساعت در روز، به انجام بازی «World of Warcraft» پرداخته است.

این قاتل نروژی در نخستین جلسه دادگاه خود به جرائمش اعتراف کرد اما گفت که صلاحیت دادگاه مورد نظر را به رسمیت نمی‌شناسد و اقدام خود را اقدامی قانونی در مقابله با حزب حاکم نروژ که به زعم وی با مسلمانان با تسامح رفتار می‌کرد، توصیف کرد.

۱۳۹۱/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...