نسخه چاپی

نخوردن صبحانه عاملی برای بیمار شدن بدن

عکس خبري -نخوردن صبحانه عاملي براي بيمار شدن بدن

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: نخوردن صبحانه عاملی برای بیمار شدن افراد محسوب شده و از صبحانه عاملی برای پایداری و افزایش طول عمر بدن یاد می شود.

به گزارش نما، مرتضی صفوی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: اسلام در مورد تغذیه تاکیدات فراوانی کرده است و تغذیه از دیدگاه اسلام بسیار اهمیت دارد و عاملی برای سلامتی است.

وی افزود: در اسلام توصیه شده است که افراد صبحانه و شام مصرف کنند و میان روز غذای کمتر مصرف شود که موجب تباهی بدن شده همچنین مصرف صبحانه کامل می تواند برای رشد کودکان و سلامت جسم افراد مفید باشد. زنان در دوران بارداری و شیردهی نیازمند مصرف صبحانه کامل هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نخوردن صبحانه عاملی برای بیمار شدن افراد محسوب شده و از صبحانه عاملی برای پایداری و افزایش طول عمر بدن یاد می شود همچنین صبحانه عاملی برای فرو نشاندن حرارت، محکم شدن دندانها و نیکو شدن خلق می شود.

صفوی عنوان کرد: صبحانه خوب شروع روز خوب را نوید می دهد و این احساس بهتر بودن از نظر روانی باعث احساس جسمی بهتر و جلب بیشتر انرژی های محیطی می شود.

وی بیان کرد: در اسلام به صبحانه اهمیت زیادی داده شده است که موجب افزایش انرژی بدن شده چرا که سلول های مغز برای فعالیت به قند نیاز دارند و مصرف صبحانه قند مورد نیاز سلولهای مغزی را فراهم می کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: دیر خوابیدن اثر منفی بر سلامت می گذارد افراد از زود خوابیدن و زود بیدار شدن نفع زیادی می برند چرا که هورمون های رشد شب هنگام ترشح شده و هورمون‌های استرس زا هنگام صبح ترشح می شود که زود خوابیدن موجب رشد بهتر بدن می شود.

صفوی افزود: صبحانه کامل مانع ریزه‌خواری و پرخوری در طول روز شده همچنین صبحانه باید در شرایط آرام و بدن استرس مصرف شود چرا که تاثیر بهتری بر سلامت بدن می گذارد.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...