نسخه چاپی

لاوروف: اساس حل مسئله هسته‌ای ایران طراحی شده است/ حل اختلافات به صورت مرحله‌ای

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به شكل‌گیری اصول لازم حل و فصل نهایی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، اعلام كرد تهران و «۱+۵» تصمیم گرفته‌اند طبق پیشنهاد مسكو، مرحله به مرحله و بر اساس اقدام متقابل پیش بروند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات 3 روزه نمایندگان ایران و میانجیان بین المللی در گروه «1+5» اعلام کرد که در جریان گفت‌وگوهای صورت گرفته طرفین پایه و اساس همکاری برای تدوین راه حل نهایی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را بر اساس پیشنهاد مسکو مبنی بر رفع اختلافات بصورت مرحله به مرحله و اقدام متقابل را طرحریزی کرده‌اند.

لاوروف گفت: مذاکرات انجام شده بسیار خاص و طولانی بود، ولی زمان صرف شده ارزش آن را داشت. همه طرفین در این خصوص توافق دارند که ما اکنون دارای اصول لازم برای همکاری در جهت رسیدن به مختصات مشخص برای حل و فصل نهایی مسئله هسته‌ای ایران بطوری که خواسته همه طرفین را برآورده ساخته و بر اساس تصمیمات شورای امنیت و آژانس انرژی اتمی باشد، هستیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که اکنون مذاکرات طی چند هفته آینده در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و گروه 1+5 ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هرچند در همه زمینه‌ها توافق حاصل نشده است، ولی وزاری خارجه در خصوص ادامه مذاکرات در سطح مدیران سیاسی به توافق رسیدند و بزودی رایزنی‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت و همین مسئله بسیار امیدوارکننده است.

لاوروف در عین حال به نقش آمریکا و شخص "جان کری" وزیر خارجه در روند مذاکرات اشاره کرده و گفت: هیئت آمریکایی و در راس آن جان کری برخورد سازنده و مثبتی در روند مذاکرات و در راه رسیدن به توافق با ایران داشت و به عقیده ما در مرحله کنونی این مسئله دارای اهمیت زیادی است.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...