نسخه چاپی

طبیب‌زاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

وزیر پیشنهادی به حوزه كاری وزارتخانه اشراف ندارد/ برنامه‌های سجادی عملیاتی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاكید كرد كه وزیر پیشنهادی ورزش "به زوایای مسئولیت پذیرفته شده خود اشراف ندارد".

به گزارش نما به نقل از تسنیم، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از ۲ مولفه مهم جوانان و ورزش تشکیل شده که از نیازهای مهم مردم و جوانان کشور است، اما متاسفانه پس از تشکیل وزارتخانه مذکور نقش جوانان در این وزارتخانه کمرنگ بوده است.

وی جمعیت جوان را سرمایه اجتماعی هر جامعه دانست و گفت: جوانان موتور محرکه رشد و پیشرفت کشور هستند و به این مسئله نه به منزله تهدید، بلکه باید به عنوان فرصت نگریست و قاعدتا انتظار مجلس از جنابعالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان این بود که گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته در مورد اجرای برنامه پنجم توسعه در اختیار مجلس بگذارید و بیان کنید که خود را ملزم به اجرای چه میزان از مفاد این اسناد می‌دانید.

نماینده مردم تهران با طرح این سوال که ملزومات حقوقی و قانونی مورد نیاز شما چیست، افزود:‌ به تعبیر بنده این مورد بیان عملیاتی تعبیر صحیح از برنامه عملیاتی است. شما یکسری از رئوس چند برنامه از ۱۴ سند بالادستی را ذکر کرده‌اید بدون اینکه به راهکارهای اجرایی آن اشاره‌ای کرده باشید و در هیچ بخشی از برنامه پیشنهادی شما برنامه‌ای در مورد اهم مشکلات جوانان از جمله اشتغال، مسکن و معضلات دوران ناتوی فرهنگی اشاره‌ای نشده است و تنها به ۳ سرفصل تعمیق باورهای دینی، روحیه ایران‌دوستی و شناسایی جوانان نخبه اشاره کرده‌اید، بدون اینکه نحوه اجرایی کردن این سرفصل‌ها را اشاره کنید.

طبیب‌زاده ادامه داد: اگر به شما به زوایای مسئولیت پذیرفته شده خود اشراف داشتید که ندارید، راهکارهای اجرایی را در اسناد قابل دستیابی می‌یافتید و با برآورد هزینه تقریبی در بودجه‌های سالانه و اقدامات اجرایی قابل بیان و متعهد شده اشراف شما را نسبت به اسناد مرتبط شده با این حوزه نشان می‌داد.اگر در مورد بودجه‌های لازم برای این برنامه اشاره می‌کردید نشانگر این بود که این برنامه عملیاتی است، وگرنه بیان ده‌ها اقدام مثبت موجود در اسناد با کپی کردن در نیمروز کاری قابل نگارش است. هرچند که این اشکال تنها به شما وارد نیست و وزرای گذشته نیز چنین اشتباهی مرتکب شده بودند که یا نمایندگان را غیرمتخصص می‌دانستند و یا تصور می‌کنند که برنامه وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان مطالعه نمی‌شود.

وی در مورد قسمت ورزشی این وزارتخانه افزود: صراحتا بفرمایید سهم دختر و زنان، جانبازان و معلولان و روستائیان و عشایر که به آنها در برنامه خود اشاره کرده‌اید، از اعتبارات وزارتخانه چه سهمی را در اختیار آنها قرار خواهید داد و راهکارهای اجرایی شما برای ارتقای ورزش همگانی این اقشار که در اولویت اول خود به درستی قرار داده‌اید، چیست؟ با حلوا-حلوا دهان شیرین نمی‌شود. با زبان آمار و ارقام بگویید که در بحث عمومی کردن ورزش‌های پایه چه برنامه‌ای دارید و راهکار عملی شما برای رفع فقر حرکتی برای زنان خانه‌دار کشور که سلامت خانواده در گرو سلامت آنهاست، چیست؟

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: شما در راهبرد دوم خود که ورزش حرفه‌ای است بیان نکردید که آیا قصد برخورد با مافیای حرفه‌ای فوتبال کشور را دارید و یا خیر؟ یکی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس که منجر به طرح استیضاح وزیر قبلی این وزارتخانه شد، عدم تقسیم عادلانه امکانات و اعتبارات بین فدراسیون‌های ورزشی مختلف و تبعیض ناروا بین سرانه ورزشی در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و روستاها است. آیا عزمی برای متناسب‌سازی دستمزدهای چندصد میلیونی ورزشکاران برخی تیم‌های مطرح فوتبال با سایر ورزشکارها و نخبگان در کشور دارید؟ آیا والیبالیست‌ها، کشتی‌گیران و کاراته‌کاران که همواره برای کشور افتخارآفرین بودند، همچنان فرزند ناتنی خانواده ورزش خواهند بود و آیا در دوره وزارت شما برنامه‌ای وجود دارد که ورزشکاران پارا المپیک از شدت فقر به سیگارفروشی کشیده نشوند؟

وی افزود: در برنامه خود ذکر نکرده‌اید که در زمینه اصلاح فضای نامناسب در میادین ورزشی فوتبال چه راهکاری دارید و آیا در زمینه اشاعه فرهنگ دینی بین ورزشکاران که الگوی برخی جوانان کشور هستند برنامه‌ای دارید؟

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که ورزش صنعت پرسودی در جهان است و ورزش حرفه‌ای در واقعیت پس پرده خود اهداف سیاستمداران جهانی را تعقیب می‌کند، لذا بیش از اینکه تمرکز خود را روی ورزش حرفه‌ای قرار دهید، روی ورزش همگانی و پایه در کشور تمرکز کنید. سرمایه‌گذاری در ورزش به عنوان یک رفتار همه‌گیر تضمین‌کننده سلامت عمومی و تربیت کننده ورزشکاران حرفه‌ای است. اگر ورزش حرفه‌ای توأم با اخلاق دینی و ارزشهای نظام اسلامی و ملی نباشد، پیروزی در میادین ورزشی کمترین اهمیتی ندارد.

۱۳۹۲/۸/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...