نسخه چاپی

تقدیر از مذاكره‌كنندگان ایرانی/ فرانسه از سران عرب پول گرفته است

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با تقدیر از تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل ۶ گروه قرار دارد و مذاكرات را به پیش می‌برند و اینكه طرح ما با وجود دشمنی‌های غرب و اسرائیل پذیرفته شده، نشان‌دهنده تسلط ما بر كار است.

به گزارش نما، حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 1+5 اشاره کرد و اظهارداشت: وقتی آنها طرح ما را پذیرفته‌اند باید حق غنی‌سازی را برای ایران طبق NPT قبول کنند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با تأکید بر اینکه طبق NPT ما حق غنی‌سازی و داشتن صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای را داریم و باید غنی‌سازی در ایران انجام شود، تصریح‌کرد: اگر ما توان غنی‌سازی داشته باشیم اما آن را انجام ندهیم و از آنها سوخت بخواهیم قطعاً آنها بعداً از ما اخاذی خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما NPT را امضاء کرده‌ایم و بر اساس آن غنی‌سازی حق ماست و آنها هم حدی برای غنی‌سازی مشخص نکرده‌اند، افزود: ما برای مصارف صلح‌آمیز از آن استفاده می‌کنیم.

شیخ‌الاسلام در ادامه سخنان خود به جنجال‌های فرانسوی‌ها اشاره و اضافه‌کرد: فرانسوی‌ها چندین‌بار نسبت به ایران اشتباه کردند و ضربه این اشتباهات خود را نیز خورده‌اند؛ آنها در زمان جنگ و پس از آن نیز این اقدامات را انجام دادند و امیدواریم در قضیه اخیر اشتباهات خود را ادامه ندهند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با بیان اینکه شاید غرب تقسیم نقش کرده است، گفت: اسرائیل نمی‌خواهد این مذاکرات موفق شود و فرانسه پذیرفته این نقش را در غرب بازی کند و به نظر می‌رسد از بعضی شاهان عرب هم پول هم گرفته باشند.

وی با تأکید بر اینکه فرانسه به مردم خود توجهی ندارد، گفت: برخی از سران فرانسوی به دنبال لابی‌های خود برای سیاست‌مداران این کشور در آینده است.

شیخ‌الاسلام در پایان ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل 6 گروه قرار دارد و مذاکرات را به پیش می‌برند و اینکه طرح ما با وجود دشمنی‌های غرب و اسرائیل پذیرفته شده، نشان‌دهنده تسلط ما بر کار است.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...