نسخه چاپی

سعدالله زارعی: جریان‌های تكفیری برای فروپاشی از درون طراحی شده‌اند

عکس خبري -سعدالله زارعي: جريان‌هاي تكفيري براي فروپاشي از درون طراحي شده‌اند

سعدالله زارعی گفت:جریان تكفیری جریانی است كه با هدف نفی فرق اسلامی بوجود آمده است و از ابتدای تولدش در حدود صد سال پیش بر مبنای تضعیف جبهه مسلمانان از درون و به صورت نفاق بروز كرد.

سعدالله زارعي كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با خبرنگار نما در ارتباط با شكل‌گيري جريان تكفيري زير بيرق استعمار و همچنين انحرافاتي كه ريشه در مسائل صدر اسلام و جرياني كه مقابل سيدالشهدا(ع) قرار گرفت، گفت: جريان تكفيري جرياني است كه با هدف نفي فرق اسلامي بوجود آمده است و از ابتداي تولدش در حدود صد سال پيش بر مبناي تضعيف جبهه مسلمانان از درون و به صورت نفاق بروز كرد.
وي با اشاره به ريشه تاريخي تشكيل گروه‌هاي تروريست تكفيري خاطر نشان كرد:‌. اگر تاريخ مسلمانان را بكاويد مي بينيد كه تاريخ پيداش جريانات تكفيري در مصر و عراق و برخي از كشورهاي ديگر همزمان است با تلاشي كه استعمار براي فروپاشي امپراطوري عثماني انجام مي دهد و اين همزماني نشان دهنده اين است كه به موازات آن جريان استعماري انگليسي كه جهان اسلام را تكه تكه كرد، جريان ديگري در وجه ايدئولوژيك به شكل گيري گروه‌هاي تكفيري شكل گرفت تا مسلمانان از درون دچار مشكل باشند و انگليسي ها بتوانند به راحتي اهدافشان را در كشورهاي اسلامي دنبال كنند.
اين كارشناس مسائل خاورميانه در پايان افزود: اين نكته اي است كه جاي بررسي زيادي دارد و بعد از آن نيز تا به امروز اين جريان هميشه با استعمار اگرچه به ظاهر مخالف بوده است ولي در عمل و نقشي كه در تضعيف جبهه مسلمانان داشته با انگليسي ها تقريبا همگام بوده است و گاهي نيز سياست‌هاي استعمار را عملياتي كرده است كه در سوريه امروز چنين وضعي حاكم است.

۱۳۹۲/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...