نسخه چاپی

كاهش فرزند آوری در قشر فرهیخته جامعه

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینكه رشد جمعیت به ۳/۱ دهم درصد كاهش پیدا كرده است، گفت: با توجه به اینكه قرار است قانون سیاستهای جمعیتی كشور در مجلس اصلاح شود باید اعتباری برای این مهم در لایحه بودجه سال ۹۳ لحاظ شود.

به گزارش نما، حمیدرضا عزیزی فارسانی با بیان اینکه شرایط موجود در کشور باعث رشد منفی جمعیت شده است، افزود: به طور حتم اگر به همین منوال پیش رویم در چند سال آینده، تنها ۳۰ میلیون نفر جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای سیاستهای جمعیتی لازم است نگاهی علمی به مسایل داشته باشیم، ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت در کشور لازم است تا رشد جمعیت را هدفمند کنیم و با اتخاذ سیاست‌گذاری‌های درست روند رشد را بر اساس اصول علمی، کارشناسی، فرهنگی و اجتماعی کنترل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه تمایل نداشتن زوجین به باروری کاهش جمعیت را به وجود آورده است، تصریح کرد: متاسفانه این مهم در قشر نخبه و فرهیخته نیز افزایش یافته و خیلی از این افراد تمایلی به داشتن فرزند ندارند.

عزیزی‌فارسانی با انتقاد از اینکه در حال حاضر رشد جمعیت حدود ۳/۱ دهم درصد است،‌ یادآور شد: به طور حتم این کاهش جمعیت با فرهنگ سازی درست و بهبود شرایط اقتصادی جبران خواهد شد.

وی، با بیان اینکه قرار است قانون سیاستهای جمعیتی کشور در مجلس اصلاح شود، افزود: در این شرایط بودجه ای برای این مهم در لایحه بودجه سال ۹۳ لحاظ خواهیم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه پیشنهاد اختصاص بودجه از محل حذف سه دهک یارانه‌ها می‌تواند راه‌حلی خوبی برای تامین منابع اجرای سیاست‌های جمعیتی باشد، افزود: در نظر گرفتن اعتبار از محل حذف یارانه سه دهک پردرآمد یا تامین اعتبار برای اجرای کامل مرخصی زایمان برای مادران شاغل می تواند انگیزه‌ای برای افزایش جمعیت باشد زیرا به دلیل کمبود اعتبار قانون مرخصی زایمان در بسیاری از سازمان‌ها اجرا نمی‌شود.

۱۳۹۲/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...