نسخه چاپی

نویسنده روزنامه بهار دستگیر شد

سخنگوی دستگاه قضایی كشور از دستگیری نویسنده مطلب توهین‌آمیز در روزنامه بهار خبر داد.

به گزارش نما، در ادامه نشست خبری سخنگوی دستگاه قضایی یکی از خبرنگاران درخصوص بخشنامه‌هایی که دولت صادر کرده و منجر به متضرر شدن بخش خصوصی شده سئوال کرد که اژه‌ای گفت: من در این زمینه خبر ندارم که کسی ضرر کرده باشد و ما هم ورودی نداشته‌ایم.

یکی از خبرنگاران گفت: در دولت قبلی کابینه برای خود خط قرمزی در نظر گرفته بود با توجه به اینکه دولت تغییر کرده آیا قوه قضاییه برای رسیدگی به برخی موضوعات ورود پیدا می‌کند؟

دادستان پاسخ داد: به طور طبیعی ممکن است برخی از پرونده‌ها مجاری سختی داشته باشد و تا زمانی که فرد مسئولیت دارد ممکن است ما در انجام تحقیقات به مشکل بر بخوریم اما این به این معنا نیست که خط قرمز وجود دارد بلکه فرد در جایگاهی است که می‌تواند برخی مسائل را بپوشاند بنابراین همین امر باعث می‌شود ما در اثبات برخی موضوعات تاخیر داشته باشیم اما برای ما خط قرمز معنایی ندارد.

یکی از خبرنگاران در خصوص توقیف مجله چشم‌انداز ایران سئوال کرد و گفت این مجله به حضرت زهرا(س) توهین کرده و مربوط به حزب نهضت آزادی می‌شود آیا دستگاه قضایی در برابر چنین نشریاتی واکنش نشان می‌دهد، که دادستان اظهارداشت: ابتدا من باید نکته‌ای را مطرح کنم و آن این است که ما گاهی می‌گوییم فرد مجرم و گاهی او را متهم خطاب می‌کنیم، در انتخابات ۸۸ جرم واقع شد و افرادی هم که مرتکب جرم شدند مجرم بودند اما گاهی جرمی واقع می‌شود ولی فردی که آن جرم را انجام داده اتهامش ثابت نشده بنابراین او متهم است نه مجرم.

وی افزود: در روزنامه‌ای که اخیراً توقیف شد جرمی واقع شده بود اما تا زمان اثبات جرم نمی‌توانیم بگوییم مدیرمسئول مجرم است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: کسانی که صاحب رسانه و مطبوعات هستند باید در چارچوب قوانین حرکت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

اژه‌ای ادامه داد: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم روزنامه‌ای توقیف شود چرا که در آن روزنامه مجموعه‌ای از افراد در حال کار هستند اما در روزنامه‌ای که اخیراً توقیف شد تشخیص بر این بود که خلاف صورت گرفته و مدعی‌العموم هم تشخیص جرم داد.

وی افزود: در پرونده مجله چشم‌انداز ایران دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و پرونده در حال رسیدگی است ضمن اینکه در خصوص روزنامه توقیف شده نیز روز گذشته نویسنده مطلب دستگیر شد و الان در بازداشت به سر می‌برد.

۱۳۹۲/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...