نسخه چاپی

مخالف كسر امتیاز از پرسپولیس بودم

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: مخالف كسر 2 امتیاز پرسپولیس بودم و از برخی صحبت‌های ناصواب ناراحتم.

مهدی محمد نبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره بازی تیم ملی مقابل موریتانی و انتقادهایی که به انتخاب حریف تدارکاتی تیم داده می‌شد، اظهار داشت: بعد از اینکه بازی با امارات منتفی شد و تیم ملی هم در اردو بود و باید یک بازی تدارکاتی انجام می‌داد با نظر کی‌روش بازی با موریتانی را تدارک دیدیم.

موریتانی قبل از بازی با ما سه روز قبل با مصر بازی کرده بود. آنها یک تیم فیزیکی و تاکتیکی بودند.

وی افزود: تیم ایران هم با تمام نفرات دعوت شده در این مسابقه حاضر شد و همه بازیکنان محک خوردند. به نظر کی‌روش آن بخش‌های فنی که مدنظرش بود به دست آورد و در جلسه‌ای که ما با او داشتیم از برگزاری این مسابقه رضایت داشت. در این فرصت کمی که در اختیار ما بود نمی‌توانستیم حریفان بهتر از موریتانی پیدا کنیم. وقتی بازی لغو می‌شود، 48 ساعته نمی‌توان حریف اروپایی پیدا کرد. قهرمان آفریقا هم سه روز قبل با این تیم بازی کرد. آیا آنها هم اشتباه کردند.

نبی با رد این موضوع که کی‌روش مخالف برگزاری بازی با موریتانی بود، خاطرنشان کرد: هیچ بازی تدارکاتی بدون کسب نظر کی‌روش برگزار نمی‌شود و خود او هم انتظار معجزه از فدارسیون فوتبال را نداشت و می‌دانست نمی‌توانیم حریف بهتری پیدا کنیم.

دبیر فدراسیون در خصوص اینکه آیا پاسخ فدراسیون امارات داده شد، یا خیر،‌ گفت:‌ما منتظریم تا بخش حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه جواب امارات را بدهد.



وی در مورد ادامه برنامه های تیم ملی گفت: ما 26 به اردوی ترکیه خواهیم رفت و ششم خرداد با تیم ملی عراق هم بازی می کنیم.

نبی در ادامه این گفت‌وگو درباره اینکه گفته می‌شود وی در رای کمیته انضباطی مبنی بر کسر دو امتیاز از تیم پرسپولیس نقش داشته، گفت: از برخی مطالب ناصوابی که مطرح می‌شود گلایه دارم. شخصا خود من با رای صادره موافق نبودم اما کمیته انضباطی مستقل عمل می‌کند. این کمیته از 5 عضو تشکیل شده که 3 عضو آن قاضی دادگستری هستند و در رسیدگی به پرونده‌ها استقلال رای دارند. نه من و نه کفاشیان و نه هیچ یک از اعضای هیئت رئیسه نمی‌توانیم نظرات خود را به کمیته انضباطی دیکته کنیم.

وی افزود: مسئولان فدراسیون به قدری گرفتار کارهای خودشان هستند و ترافیک کاری وجود دارد که وقت پیگیری به پرونده‌های کمیته انضباطی را نداریم و به طور کل تمام تیم‌های شرکت کننده در مسابقات برای فدراسیون فوتبال یکسان است و هیچ گونه مناسباتی بین باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال نیست و ما بدون دیدگاه‌های بومی و تعصبی کار خود را دنبال می‌کنیم و برای دیدگاه ملی در اولویت است و با وجود تمام سختی‌های کار وظایف ذاتی خود را پیگیری می‌کنیم و این طور که می‌دانم قرار است ظرف یکی دو روز آینده کمیته استیناف رای خود را اعلام کند.

نبی تصریح کرد: اگر یادتان باشد کمیته انضباطی فیفا طی سال‌های اخیر امتیاز دو تیم ما را کسر کرد و این نشان می‌دهد این کمیته مستقل از دیگر اعضای فیفا رای صادر می‌کند.ما برای تیم هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هم آرزوی موفقیت می کنیم و با مساعدت های لازم هم با این سه تیم داریم همان طور که اکنون پرسپولیس در صدر گروه خود قرار داد و دو تیم استقلال و سپاهان هم با توجه به شایستگی هایشان می توانند روند بهتری در این رقابت ها داشته باشند و شایستگی این سه تیم بر کسی پوشیده نیست.

۱۳۹۱/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...