نسخه چاپی

بررسی‌ روابط با فرانسه در كمیسیون امنیت مجلس

عضو كمیسون امنیت ملی با بیان اینكه نوع رابطه با فرانسه در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می‌شود، افزود: اگر مذاكره كنندگان 1+5 تحت تاثیر عربستان و رژیم صهیونیستی باشند نتیجه‌ای از مذاكرات حاصل نمی‌شود.

به گزارش نما، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نقش کشور فرانسه در مذاکرات اخیر ژنو گفت: در این مذاکرات خباثت های کشورهای استکباری، آمریکا، انگلیس و فرانسه وجود داشت مجددا خود را نشان داد.

کوثری ادامه داد: این کشورها ابتدا مذاکره و بحث می کنند و وقتی به نتیجه می رسند در زمان امضاء توافق حاصله تحت تاثیر رژیم غاصب اسرائیل زیر حرف خود می زنند و این نشان می دهد که به صورت تخصصی به مذاکرات نگاه نمی کنند و این دفعه نیز این نقش به فرانسه واگذار شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که هم اسرائیل و هم عربستان از توافقات ایران ناراضی هستند، ادامه داد: این که در مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به توافق برسد به ضرر عربستان و اسرائیل است، لذا عربستان به همین منظور امتیازهایی را برای فرانسه قائل شده است تا از طریق فرانسه به اهداف خود برسد البته اسرائیل نیز همین موضوع را دنبال می کند.

کوثری با بیان اینکه گفته شده است مذاکرات 10 روز دیگر ادامه پیدا می کند، ادامه داد: تا زمانی که این کشورها این روند را ادامه دهند و تحت تاثیر لابی صهیونیستی و کشور عربستان قرار گیرند نتیجه ای در روند مذاکرات حاصل نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تغییر نگرش در روابط و سیاست های کشورمان با کشور فرانسه گفت: قطعا خود دولت و دستگاه های دیپلماسی به این مسئله توجه دارند اما حتما پس از این که ما در کمیسیون از وزیر خارجه دعوت کردیم در مورد تغییر رفتار با کشور فرانسه تاکید می شود تا این طور نباشد که این ها خیال کنند ما به آنها نیاز پیدا کرده ایم ، لذا در کمیسیون مشخص می شود بر چه اساسی رابطه باید دنبال شود.

منبع: رجا نیوز

۱۳۹۲/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...