نسخه چاپی

فرمانده ارشد شبكه حقانی كشته شد

تیراندازی افراد مسلح به سوی عضو فعال گروه سراج الدین حقانی در نزدیكی اسلام آباد و حمایت چین از مبارزه پاكستان علیه تروریسم از جمله رویدادهای اخیر این كشور به شمار می رود.

به گزارش نما به نقل از مهر، اکسپرس تریبون امروز دوشنبه گزارش داد که افراد مسلح ناشناس به سوی نصر الدین حقانی عضو فعال گروه سراج الدین حقانی در نزدیکی اسلام آباد تیراندازی کردند.

گفته می شود افراد مسلح که سوار بر موتورسیکلت بودند، 26 گلوله را به سوی نصر الدین حقانی فرزند جلال ‌الدین حقانی شلیک کردند.

یکی از رهبران سابق شبکه تروریستی حقانی اعلام کرد که جسد نصر الدین برای خاکسپاری به شهر میرانشاه برده شده است.

نصر الدین حقانی برای تامین بودجه طالبان و انجام عملیات نظامی در وزیرستان شمالی پاکستان به عربستان سعودی و امارات متحده عربی رفته بود.

به نوشته اکسپرس تریبون، شبکه تروریستی حقانی به عنوان خطرناک ترین شبکه تروریستی طالبان در افغانستان فعالیت می کند و حملات گسترده ای را علیه دولت افغانستان و نیروهای ناتو در سراسر این کشور انجام می دهد.

این حمله تنها چند ماه پس از کشته شدن بدرالدین حقانی فرزند دیگر جلال ‌الدین حقانی یکی از رهبران جهادی افغانستان و حامی اصلی طالبان در حمله پهپادهای آمریکایی در مناطق قبیله نشین پاکستان انجام شد.

خبر دیگر اینکه وانگ یی وزیر خارجه چین در گفتگو با سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در نشست رهبران ارشد روسیه، هند و چین در دهلی نو حمایت خود را از عملیات ضد تروریستی اسلام آباد اعلام کرد.

اکسپرس تریبون همچنین در گزارشی به محکومیت ممنوعیت کتاب ملاله یوسف زی نوجوان پاکستانی پرداخت که به خاطر دفاع از حقوق زنان در کسب علم و آموزش از سوی طالبان زخمی شده بود.

۱۳۹۲/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...