نسخه چاپی

سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر ایران به كربلا خبرداد:

بخیه و پانسمان ۱۱ هزار مورد قمه‌زنی در كربلا

سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر ایران به كربلا گفت: از امروز با استقرار در اطراف حرم امام حسین (ع)‌ ارائه خدمات درمانی را آغاز كردیم اما بیشترین فشار كاری در روز عاشورا است كه بیش از ۱۱ هزار مورد بخیه و پانسمان روی افرادی كه قمه‌زنی كرده‌اند انجام می‌دهیم.

به گزارش نما محمد گنجه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کربلا با اشاره به خدماتی که هلا‌ل‌احمر ایران به زائران حسینی در کربلا ارائه می‌کند، گفت: این تیم ویژه برای ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا از امروز در دو چادر یکی روبه‌روی حرم امام حسین (ع)‌ و دیگری در باب‌القبله کار خود را آغاز کرده‌اند ولی به دلیل ازدحام جمعیت در روز عاشورا این تیم در 7 چادر مستقر خواهند شد.

این جراح عمومی با تأکید براینکه تمام خدمات درمانی بدون در نظر گرفتن ملیت به زائران ارائه می‌شود، افزود: پزشکان ایرانی و هلال‌احمر ایران تنها کشوری است که در کنار هلال‌احمر عراق در این ایام خدمات درمانی ارائه می‌کند و برای سهولت در کار مترجمانی به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز در کنار پزشکان مستقر خواهند شد.

گنجه تصریح کرد:‌ تمام تجهیزات و داروهای مصرفی مورد نیازمان را از ایران به همراه آورده‌ایم چرا که دارو به میزان کافی در عراق وجود نداشته و در عین حال کیفیت داروهای ایرانی و میزان اثربخشی آن بهتر است.

سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر ایران به کربلا به این نکته اشاره کرد که بیشترین حجم کاری تیم پزشکی اعزامی از ایران در روز عاشورا خواهد بود چرا که پس از نماز صبح عاشورا تا بعدازظهر مراسم قمه‌زنی (تطبیر)‌ ادامه دارد و بیش از 100 هزار نفر قمه می‌زنند.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد زیادی مجروح می‌شوند که نیاز به ارائه خدماتی مانند پانسمان، بخیه، تزریق سرم و حتی در برخی موارد اعزام به بیمارستان و جراحی دارند و پیش‌بینی می‌کنیم در روز عاشورا در همین راستا 10 تا 11 هزار مورد خدمات درمانی ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار فارس بنابه گفته مسئولان روز عاشورا بالغ بر 5 میلیون نفر از شیعیان برای عزاداری عازم کربلای می‌شوند که در این میان برخی از دسته‌های عزاداری که از ملیت‌های مختلف هستند اقدام به قمه‌زنی، زنجیرزنی با زنجیرهای حاوی تیغ و بستن حلقه‌های سنگین بر پا می‌کنند.


۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...