نسخه چاپی

امواج ماهواره‌ای و موبایل سبب ناباروری می‌شود

عکس خبري -امواج ماهواره‌اي و موبايل سبب ناباروري مي‌شود

عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری گفت: امواج مختلفی كه در محیط پخش می‌شود مانند امواج فیلترینگ، موبایل در كاهش میزان باروری افراد بسیار مؤثر است.

سیدمهدی احمدی در گفت‌وگو با فارس در مورد روند میزان ناباروری در زوجین ایرانی و راهکارهای حفظ باروری اظهار داشت: میزبان ناباروری در همه دنیا افزایش یافته به طوری که با مراجعه به آمار متوجه می‌شویم که میانگین میزان باروری در 20 سال گذشته 4 تا 5 درصد بوده در حالی که این رقم اکنون بین 15 تا 25درصد است.

وی افزایش سن ازدواج را در این امر دخیل دانست و افزود: از طرف دیگر فاکتورهای محیطی و آلاینده‌ها نیز در کاهش میزان باروری مؤثرند و قبلا این آلاینده‌ها بسیار کمتر بود.

این متخصص زنان و زایمان نقش تغذیه را در باروری افراد بسیارمؤثر دانست و افزود: استفاده از سوسیس و کالباس، کمپوت، غذاهای فست‌فود و انواع نوشابه‌ها و هرچیزی که مواد افزودنی دارد همچنین آبی که مصرف می‌کنیم اگر در شرایطی خاص نگهداری نشود موادی ازاد می‌کند که همه این عوامل موجب ناباروری می‌شود.

احمدی تصریح کرد: امواج مختلف که در محیط پخش می‌شود مانند امواجی که برای فیلترینگ استفاده می‌شود یا امواج موبایل یا افرادی که نزدیک برق فشار قوی زندگی می‌کنند و حتی آنهایی که تا شعاع 500 متری آنتن موبایل ساکنند در معرض خطر ناباروی هستند.

وی استفاده از انواع فیبر مانند هویج، گوجه فرنگی و سبزیجات را به مقدار زیاد در بین خانواده‌ها توصیه کرد و گفت: مصرف این مواد تأثیر موادی که سبب ناباروی می شود را خنثی می‌کند ولی در عین حال افراد باید مراقب باشند تا در استفاده از وسایل اشعه‌دار مانند موبایل مراقبت‌های لازم را به کار برند. به عنوان مثال موبایل را در جیب خود یا دور کمر نزدیک دستگاه تناسلی قرار نداده و شب هنگام خواب بالای سر خود نگذارند.

به گزارش خبرنگار فارس، به طور رسمی آماری از ناباروری زوجین ایرانی وجود ندارد و تمام آماری که مسئولان ارائه می‌کنند مربوط به آمار جهانی است اما به تازگی قرار است طی یک آمار تحقیقی و میدانی از سراسر کشور آماری استخراج شود.

۱۳۹۱/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...