نسخه چاپی

سفیر ایران: روابط تهران - باكو عادی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با رد هرگونه تشنج در مناسبات تهران - باكو گفت كه روابط ۲ كشور عادی است و رایزنی‌ها برای حل مشكلات ایجاد شده در مرزها ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با رد هرگونه تشنج در مناسبات تهران - باکو گفت: روابط 2 کشور عادی است و رایزنی‌ها برای حل کامل مشکلات ایجاد شده در مرزها ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه پدید آمدن برخی اختلافات بین کشورهایی که دارای مرزهای طولانی هستند، امری غیر عادی نیست، افزود: با توجه به وجود توافقنامه‌های مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان، همواره امکان دسترسی به یک راه‌حل مناسب و توام با تفاهم وجود دارد.

سفیر ایران با اشاره به باز بودن مرزهای آستارا و پلدشت گفت: همانگونه که قبلا هم اعلام شد، علت اصلی ایجاد محدودیت در مرزهای جلفا و بیله سوار، بسته شدن دو روزه مرز پلدشت توسط مرزبانی جمهوری آذربایجان بود و با تداوم دیدارهای مرزی و اجرای توافقات فیمابین، دیگر شاهد این قبیل حوادث نبوده و شرایط عادی به مرزها باز خواهد گشت.

وی مناسبات دو کشور را استراتژیک و همراه با دوستی و احترام متقابل خواند و افزود: همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف روند عادی خود را طی می‌کند.

۱۳۹۲/۸/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...