نسخه چاپی

موضع گیری وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد درباره انتصابات وزیر علوم

منطق حكم می كند كه افراد افراطی و كسانی كه سیاست زدگی را در دانشگاه ها رواج می دهند و اهل سیاست كاری هستند، در راس امور دانشگاه استفاده نشود.

به گزارش نما، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم ، در گفت و گویی، اظهار داشت: ماجراهای سال ۸۸ و فتنه ای که بوجود امد به حیثیت کشور لطمه وارد کرد و افرادی که در این ماجرا وارد شدند، دانسته یا ندانسته به اعتبار جهانی جمهوری اسلامی ایران آسیب زدند و مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کردند.

وی افزود : انتخابات سال ۸۸ یک رویداد مهم و مایه مباهات و افتخار بود که با طرح ریزی این فتنه عظمت آن پنهان ماند.

حسینی تصریح کرد: افرادی که دانسته یا نداسته در این فتنه دست داشتند، شایستگی قرار گرفتن در منسب و موقعیت های حساس کشور را ندارند و این خط قرمز نظام است.

وی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به برخی وزرای پیشنهادی دولت، بیان داشت: نمایندگان مجلس هم به چنین افرادی که دارای سابقه در فتنه بودند رای اعتماد ندادند و در مقابل حضور ایشان در کابینه ریاست جمهوری واکنش نشان دادند و این تنها به خاطر حضور انان در فتنه بود.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به حضور برخی از فتنه گران در دولت اشاره کرد و افزود: بنا نیست این افرادی که از مجلس رای اعتماد نگرفته اند و برای وزارت انتخاب نشدند در لایه های بعدی از این افراد استفاده شود.

سید محمد حسینی خاطر نشان کرد: وزرات علوم مرکزی است که در تولید علم و فن آوری نقش اول را ایفا می کند و هر مقدار که مسئولین در راس امور، به ارامش دانشگاه ها کمک کنند قطعا سرعت رشد علمی کشور هم بیشتر خواهد شد، ولی اگر افرادی که باعث تنش و اختلاف شوند در راس امور قرار گیرند حرکت شتابان علمی لطمه خواهد خورد.

وی افزود: منطق حکم می کند که افراد افراطی و کسانی که سیاست زدگی را در دانشگاه ها رواج می دهند و اهل سیاست کاری هستند، در راس امور دانشگاه استفاده نشود.

۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...