نسخه چاپی

۱۲ هزار زائر ایرانی در كربلا حضور دارند

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۲ هزار زائر ایرانی در كربلای معلی حضور دارند كه البته این آمار فقط شامل زائرانی است كه تحت پوشش كاروان‌های تحت نظارت سازمان حج به كربلا مشرف شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ناصر خدرنژاد گفت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی حدود 12 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی حضور دارند که البته این آمار فقط شامل زائرانی است که تحت پوشش کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به کربلا مشرف شده‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای نیز به صورت انفرادی در این ایام به کربلای معلی سفر می‌کنند که البته سازمان حج و زیارت تمهیداتی در نظر گرفته است تا زائران انفرادی نیز تحت پوشش بیمه‌ای و برخی خدمات قرار بگیرند ولی متأسفانه زائرانی هستند که خارج از نظارت سازمان حج اقدام به سفر می‌کنند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص تأمین امنیت زائران تصریح کرد: همکاران ما در عتبات عالیات دستورالعمل‌هایی را برای مدیران کاروان‌ها، مسئولان حمل و نقل و مدیران ثابت و ستادی تدوین کرده‌اند که نکات امنیتی را برای این ایام، هم به اطلاع زائران برسانند و هم خودشان نکات را رعایت کنند و مراقب باشند که در ایام انشاالله شاهد هیچگونه اتفاقی نباشیم.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد انفرادی زائران از مرز مهران اظهار داشت: در ایام خاص عده‌ای با حضور در مرز‌ها اصرار به دریافت ویزا می‌کنند اما ما این توانایی را داریم که زائران را در طول سال ساماندهی کنیم.

معاون عتبات عالیات سازمان حج اظهار داشت: پیاده‌روی در ایام اربعین حرکتی است که به صورت خودجوش توسط کاروان‌ها انجام می‌شود و تأمین امنیت این زائران بسیار اهمیت دارد و سعی کردیم تا به کاروان‌هایی که اقدام به این کار می‌کنند کمک کنیم و شرایط را برای آنها تسهیل کنیم و از لحاظ بیمه، اسکان و تغذیه آن‌ها را حمایت می‌کنیم.

خدر نژاد توضیح داد: تمام زائرانی که در قابل کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به کربلای معلی سفر می‌کنند تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند و افرادی نیز که به صورت انفرادی اقدام به سفر می‌کنند این آمادگی وجود دارد که در صورت تقاضای خودشان در مرز‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

۱۳۹۲/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...