نسخه چاپی

تكفیری‌ها تداعی‌گر عمال بنی‌امیه هستند

استاد حوزه علمیه در ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: امروز تكفیر‌ها وقتی نام یزید را می‌برند، «رضی الله عنه» می‌گویند و به اسم عمر سعد گردان تشكیل می‌دهند و زمان بنی‌امیه را تداعی می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مراسم ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی و معلم اخلاق، آیت‌الله مجتهدی تهرانی شامگاه سه‌شنبه (بیست و یکم آبان ماه) مصادف با شب تاسوعای حسینی با سخنرانی آیت‌الله سیدمحمدکاظم ارفع، استاد حوزه علمیه و با حضور طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهران برگزار شد.

آیت‌الله سید محمدکاظم ارفع از استادان حوزه علمیه با بیان اینکه برخی هجرت‌ها در تاریخ بشریت برکاتی را به‌ همراه داشته است، به هجرت حضرت ابراهیم(ع) و خانواده‌اش به فرمان پروردگار اشاره کرد و گفت: محل سکونت حضرت ابراهیم(ع) بیت المقدس بود اما به امر الهی مأمور شد تا هزاران کیلومتر از آنجا فاصله بگیرد و به قول خودش به «واد غیر ذی زرع» بیاید.

وی هجرت حضرت ابراهیم(ع) به مکه را دارای برکات دانست و افزود: مجموعه مناسک حج برگرفته از اعمال ابراهیمی است.

آیت‌الله ارفع همچنین هجرت با اکراه پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه را دارای برکات مطرح کرد و گفت: مشرکان مکه مصمم شدند تا پیامبر(ص) را به شهادت برسانند، اما خبر نداشتند که ایشان ابن عمی شجاع و دارای ایمان قوی دارد که در بسترشان می‌خوابد و ایشان به مدینه هجرت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه با هجرت پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه، عده زیادی از انصار به ایشان ایمان می‌آورند و آن‌ها که در مکه هستند، به مدینه هجرت کرده و لقب مهاجران به خود می‌گیرند، ابراز داشت: به سبب این هجرت اسلام آن قدر قدرتمند می‌شود که با نهایت عزت و شوکت با ده هزار سرباز مسلح، مجهز و با اراده برای فتح مکه وارد این شهر می‌شوند، تمام بت‌ها و آثار شرک را نابود می‌کنند و همه تحت لوای اسلام قرار می‌گیرند و هیچ کس نمی‌تواند یک شمشیر به رخ پیامبر(ص) بکشد.

وی هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو به اجبار هارون الرشید را مورد اشاره قرارداد و وجود بقعه‌های فرزندان پیامبراکرم(ع) در نقاط مختلف ایران و استفاده معنوی مردم از آنها، هجرت حضرت معصومه(س) برای دیدار برادر و وجود بقعه احمد بن موسی(ع) در شیراز را از برکات این هجرت مطرح کرد.

*نهضت امام حسین سبب بقاء اسلام شد

آیت‌الله ارفع با اشاره به هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و سپس به کوفه دراثر نامه‌های مردم، در بیان برکات آن، اظهار داشت: بقاء اسلام از برکات هجرت امام حسین(ع) است، زیرا بنی امیه بنا داشتند تا اسلام نابود شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز تکفیری‌ها وقتی نام یزید را می‌برند، رضی الله عنه می‌گویند، گفت: تکفیری‌ها به اسم عمر سعد گردان تشکیل می‌دهند و زمان بنی امیه را تداعی می‌کنند.

*پاسخگویی به شبهات برای اهل قلم و بیان تکلیف شرعی است

وی از ضرورت مجهز شدن طلاب به پاسخگویی شبهات برای جلوگیری از تحت تأثیر قرارگرفتن جوانان سخن گفت و تأکید کرد: بر هر کسی که اهل قلم و بیان است و قدرت کارهای فرهنگی دارد، تکلیف شرعی است که به هر عنوانی شده در برابر شبهات جبهه نفاق که به نام اسلام سر بچه را می‌برند، مجهز شوند.

آیت‌الله ارفع نمازخوان شدن و توبه افراد در مجالس امام حسین(ع) را از دیگر برکات حرکت امام حسین(ع) مطرح کرد و ابراز داشت: بالاترین عمل صالح را امام حسین‌(ع) انجام دادند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گاهی پیش از خبر ساعت 14 شرح حدیثی از آیت‌الله مجتهدی پخش می‌شود، بیان داشت: من که سرم در احادیث است، تحت تأثیر قرار می‌گیرم و این به‌ دلیل خلوص آیت‌الله مجتهدی است.

وی ابراز داشت: آیت‌الله مجتهدی آن قدر ارتباطش را با خدا تنگاتنگ کرد که اگر بین شنوندگان مطالب ایشان در داخل و خارج از کشور نظرسنجی شود، بالاتفاق می‌گویند دوست داریم ایشان صحبت کند.

آیت‌الله ارفع با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) طوری صحبت می‌فرمودند که همه می‌فهمیدند، این کار را یک هنر دانست و افزود: آیت‌الله مجتهدی هم این ویژگی را داشت و دلیلش اخلاص ایشان بود.

براساس این گزارش، در این مراسم کلیپ ویدئویی حضور آیت‌الله مجتهدی تهرانی و طلاب مدرسه علمیه ایشان در حضور امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پخش شد، همچنین شرکت کنندگان در این مراسم در شب تاسوعای حسینی به عزاداری و سوگواری علمدار کربلا، حضرت اباالفضل العباس(ع) پرداختند.

۱۳۹۲/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...