نسخه چاپی

شهادت 23 زائر حسینی در بغداد

در حالیكه كربلای معلی برای استقبال از میلیون ها زائر حسینی در روز عاشورا آماده می شود، امروز در حملات تروریستی در مسیر هیأت های عزاداری در بغداد 23 تن به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، در حملات تروریستی روز چهارشنبه در شمال و شرق بغداد 23 تن از زائران امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

این حملات در حالی روی داد که مقامات عراقی برای تامین امنیت زائران امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، 35 هزار تن از نیروهای امنیتی را در استان مقدس کربلا مستقر کرده اند.

میلیونها نفر از شیفتگان سید الشهدا (ع) از سراسر عراق و کشورهای عربی، اسلامی و غیر اسلامی برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام حسین(ع) عازم کربلای معلی شده اند و مقامات عراقی تدابیر ویژه ای برای تامین امنیت زائران اتخاذ کرده اند.

امروز مراسم تاسوعای حسینی در ورزشگاه بغداد با حضور "سید عمار الحکیم" رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، اعضای برجسته این مجلس و شخصیت های سیاسی و اجتماعی عراق برگزار شد.

هیأتهای عاشقان سالار شهیدان از صبح زود عازم این ورزشگاه شدند تا در مراسم تاسوعای حسینی شرکت کنند.

طبق روال سالهای قبل، عاشقان سید الشهدا قبل از آن که برای برگزاری مراسم عاشورا عازم کربلای معلی شوند، مراسم تاسوعا را در بغداد و سایر استان های این کشور برگزار می کنند.

شمار قابل توجهی از مردم نیز از چندین روز قبل با پای پیاده از استانها و مناطق مختلف عراق حرکت خود را به سوی کربلا آغاز می کنند تا در روز عاشورا وارد کربلا شوند.

۱۳۹۲/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...