نسخه چاپی

آماده‌باش هیئت پزشكی ایرانی در كربلا

معاون امور عتبات عالیات مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ضمن تشریح عملیات بزرگ امدادی برای پوشش درمانی روز عاشورا گفت: هیئت پزشكی ایرانی از ساعت پنج صبح در آماده‌باش است.

به گزارش نما دکتر علی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات عملیات بزرگ پوشش امدادی روز عاشورای حسینی در کربلای معلی گفت: با توجه به شرایط خاص کربلا در روز عاشورا بیشترین کار امدادی – درمانی توسط جراحان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای دریافتی روزانه حدود 150 دستگاه اتوبوس از طریق مرزهای ایران وارد کشور عراق می‌شوند، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده 50 هزار زائر طی یک هفته برای انجام اعمال عاشورای حسینی وارد کربلا می‌شوند.
معاون امور عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اعزام تیم 60 نفره پزشکی این مرکز به کربلای معلی گفت: هفت جراح عمومی، چهار متخصص داخلی، دو متخصص قلب، دو طب اورژانس، دو متخصص بیهوشی، دو ارتوپد و متخصص پوست در این هیئت پزشکی قرار دارند که این نیازسنجی حضور پزشکان بر اساس نوع خاص عزاداری این روز تعیین شده است.
حیدری با بیان اینکه سال گذشته تنها در روز عاشورا پزشکان این مرکز 2000 تن را مورد درمان قرار داده‌اند، گفت: تجربه نشان داده که پزشکان این مرکز از پنج صبح تا ساعت 24 عملیات بزرگ پزشکی را انجام خواهند داد به گونه‌ای که تعداد زیادی از این مجروحان تا شب هنگام تحت نظر قرار دارند.
وی با اشاره به برپایی چادرهای بیمارستانی در چهار نقطه از شهر کربلا گفت: دو چادر امدادی در بین‌الحرمین، یک چادر در خیمه‌گاه و یک چادر بیمارستانی نیز در خیابان جمهوری برپا می‌شود که پزشکان نسبت به درمان حادثه‌دیدگان احتمالی اقدام می‌کنند.
حیدری با اشاره به نوع خاص عزاداری در این روز توسط اعراب گفت: با توجه به حجم مجروحان پزشکان از ساعت پنج صبح در آماده‌باش کامل هستند.

۱۳۹۲/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...