نسخه چاپی

سید حسن نصرالله:هیچ خطر یا انفجاری نخواهد توانست بین ما و حسین(ع) ما جدایی بیاندازد

عکس خبري -سيد حسن نصرالله:هيچ خطر يا انفجاري نخواهد توانست بين ما و حسين(ع) ما جدايي بياندازد

نصرالله گفت: هیچ خطر یا انفجار یا خودروی بمبگذاری شده ای نخواهد توانست بین ما و حسین(ع) ما جدایی بیاندازد.‬

 به گزارش خبرگزاری فارس، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب شخصا در جمع عزاداران حسینی در شب عاشورا حضور یافت و درباره تحولات جاری در منطقه و لبنان سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنانش که با حضور جوانان لبنانی در این مراسم که تلاش داشتند خود را به او برساند، با هیجان خاصی همراه بود، اظهار داشت: شکی نیست که اسرائیل از آنچه در منطقه و جهان عرب و اسلام از درگیری های بین کشورهای و داخل هر کشور و جامعه می گذرد ، خرسند است.‬

‫وی افزود: درعین حال اسرائیل از آینده نگران است. با نگاهی به سخنان نتانیاهو می فهیم که وی در موضوع شیعه و سنی متخصص شده است.‬

دبیرکل حزب الله گفت: طرح دائم اسرائیل در منطقه این است که منطقه تکه تکه و پاره پاره شده و دولت‌های کوچک و ضعیفی براساس نژادی یا طاائفه‌ای تشکیل شود و خودش بزرگترین قدرت منطقه باشد و نظرات خود را تحمیل کند‬.

لابی اسرائیل برای جلوگیری از تفاهم ایران و آمریکا/نتانیاهو سخنگوی اعراب شده است

وی به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت که اسرائیل و نتانیاهو از تفاهم بین ایران و جهان خشمگین است و نتانیاهو خشمگین می شود و می گوید که همه امکاناتش را بکار می گیرد از لابی صهیونیست ها در آمریکا گرفته تا فرانسه و برخی دوستان زیر میزی عرب خود را تا از این تفاهم جلوگیری کند.

دبیرکل کل حزب‌الله لبنان افزود: آنها به دنبال خرابی منطقه هستند جای بسی تاسف است که نتانیاهو سخنگوی رسمی برخی از کشور های عربی شده است و جای بسی تاسف است که زیبی لیونی [وزیر خارجه پیشین اسرائیل] می‌گوید که حکومت اسرائیل پیام هایی را از برخی از کشور های عربی دریافت کرده است که از اسرائیل می‌خواهند که از موضع خود در قبال پرونده هسته‌ای ایران کوتاه نیاید آیا این کلام زشت نیست.

ملت آمریکا خواهان جنگ نیست

نصر الله اظهار داشت: امریکا می‌گوید که جایگزین راه حل سیاسی جنگ است ولی ملت آمریکا خواهان جنگ نیست و نتیجه آن است که طرح اسرائیل در منطقه کشتار تجزیه و فتنه است و متاسفانه برخی از کشور های عربی همگام با اسرائیل در این خواسته‌های کشنده ایستاده‌اند و آنها مانند اسرائیل راه حل سیاسی در سوریه را رد می‌کنند و برخی از این کشورها عربی به شدت با تفاهم ایران و کشور های دنیا مخالف هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: هر تفاهمی که مانع از جنگ در منطقه شود اسرائیل با آن مخالف است و اسرئیل جنگی را می خواهد که آن را سالم نگه دارد. می خواهد که آمریکا عراق را تصرف کند و به سوریه حمله کند و به ایران حمله کند و آن را نابود کند و اسرائیل توان خود را حفظ کند.

طرح اسرائیل در منطقه کشتار ، تجزیه و فتنه انگیزی است ‬

نصرالله اظهار داشت : طرح اسرائیل در منطقه جنگ افروزی است‬. اسرائیل هرگونه تفاهمی را که از جنگ در منطقه جلوگیری کند نمی‌خواهد‬.

‫وی گفت: اسرائیلی ها و همه همدستانش می دانند که جنگی را می توانند راه بیاندازند اما دامنه آن را نمی توانند تعیین کنند.

جایگزین تفاهم بین ایران و جهان چیست

نصرالله خطاب به ملت های منطقه گفت: ای ملت های منطقه و ای ملت‌های عرب بویژه ملت های عرب حوزه خلیج فارس جایگزین تفاهم بین ایران و جهان چیست؟ جایگزین جنگ است اما اسرائیلی ها و همه همدستانش می دانند که جنگی را می توانند راه بیاندازند اما دامنه آن را نمی توانند تعیین ‫کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا محاسبات ، اهداف، منافع و دغدغه های خود را دنبال می کند و در نهایت تصمیم گیرنده است، گفت: شاهد بودید که اسرائیل و برخی کشورهای منطقه از آمریکا می خواستند که به سوریه حمله کند اما آمریکا در نهایت محاسبات خودش را کرد و آمریکا دغدغه ها و اهداف خودش را دنبال می کند.

کسانی که خواهان جنگ در منطقه هستند به اهداف خود نخواهند رسید

وی گفت: همه ملت‌های منطقه و همه ملت های عرب و مسلمان منطقه بدانند که چه کسی بدنبال جنگ است و چه کسی به دنبال تفاهم و حل و فصل مسائل است که حقوق مسلمانان را محفوظ می دارد، ایران و کسانی که دغدغه های مسلمان را دارند یا دیگران.‬

‫ سید حسن نصرالله افزود: همه کسانی که به دنبال کشاندن منطقه به جنگ هستند بدانند که شکست خواهند خورد و به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید‬.

وی به تعدادی از مسائل لبنان از جمله مسئله جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه این کشور پرداخت و گفت که این جاسوسی فقط علیه ما نیست بلکه همه لبنانی ها را دربر می گیرد و مشکل همگان است و با وجود همه اختلافات داخلی که وجود دارد ما بدنبال چارچوبی برای همکاری در راستای این مسائل با یکدیگر در داخل لبنان و آماده بررسی هرگونه چارچوبی هستیم.

دولت لبنان باید جاسوسی اسرائیل را پیگیری کند

نصرالله درباره مقابله با مسئله جاسوسی رژیم اسرائیل گفت: دولت در این زمینه مسئول است و باید مسئله جاسوسی را پیگیری کند و ما به عنوان مقاومت آماده هستیم که به دولت کمک کنیم و هرچه بتوانیم انجام دهیم و اگر کمک بخواهند ما در حد توان دریغ نخواهیم کرد اما اگر ناتوان از پیگیری و مقابله برآیند در نهایت مقاومت می تواند کارهای زیادی در راه مقابله با جاسوسی فنی و تجهیزاتی اسرائیل انجام دهد‬.

وی گفت: مسئولیت با دولت لبنان است اما اگر ناتوان بود مقاومت آماده است.

شبکه ارتباطی حزب الله جزئی از سلاح مقاومت در برابر اسرائیل است‬

دبیرکل حزب الله لبنان به اهمیت شبکه ارتباطی حزب الله اشاره کرد و آن را یک شبکه ارتباطی خیلی ساده توصیف کرد و یک خط ارتباطی ساده تلفن دانست و گفت برخی ما را متهم می کنند که حزب الله با این شبکه شنود می کند اما این یک خط تلفن ساده است و یکی از ارکان آمادگی مقاومت در برابر اسرائیل است و در داخل لبنان از آن استفاده نمی‌کند و این شبکه جزئی از سلاح مقاومت در برابر اسرائیل است.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت:‬ ما شعار نمی‌دهیم بلکه از حقایق صحبت می‌کنیم.

هیچ گروهی در لبنان قابل حذف نیست

وی درباره اوضاع داخلی لبنان گفت: هیچ گروهی در لبنان نمی تواند گروه دیگری را حذف کند و ماهیت لبنان در شراکت و همکاری است در نهایت واقعیت می گوید که دو گروه در لبنان هستند که راهی جز همکاری برای ترسیم آینده لبنان ندارند.‬

نصرالله تاکید کرد: همه لبنانی‌ها اجماع نظر دارند که دولت جدید باید تشکیل شود‬. زیرا مشکلات وجود دارد و فروپاشی تدریجی نهایی در حال افزایش است و حل و مقابله با این مسائل بر عهده دولت پیشبرد امور نیست.

وی درباره ساختار دولت آینده لبنان گفت: این ساختار امروز دو ماه دیگر یا چهار ماه دیگر همان چارچوبی است که حقوق و شراکت همگان را تضمین می کند یعنی ساختار 9+9+6.

کارشکنی عربستان در تشکیل دولت جدید لبنان

نصرالله درباره کارشکنی گروه 14 مارس در تشکیل دولت در لبنان گفت: عربستان به گروه 14 مارس می‌گوید که دست نگه دارید و دولت را با حزب الله تشکیل ندهید و منتظر اوضاع سوریه بمانید.‬‬

وی گفت: این عربستان است که از تشکیل دولت لبنان در انتظار تغییر اوضاع در سوریه به نفع خودش جلوگیری می کند اما در این سه چهار هفته در سوریه چه روی داده است آیا اوضاع بر وفق مراد شما بوده است؟

نصرالله خطاب به مخالفان: موضوع لبنان را از سوریه جدا کنید

نصرالله در این زمینه به دستاوردها و پیروزی‌های ارتش سوریه در این هفته‌های اخیر اشاره کرد و به گروه 14 مارس گفت: موضوع لبنان را از سوریه جدا کنید.

مخالفان روی پیروزی در سوریه حساب باز نکنند

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در حلب غوطه شرقی و غربی را دنبال می کنند و در این هفته ها اوضاع بر خلاف خواسته های آنها پیش رفت و به همین دلیل اگر کسی در هر منطقه ای از لبنان یا هر جای دیگر منتظر تشکل حکومت لبنان است تا در سوریه پیروز شود به او میگویم که هیچ وقت در سوریه پیروز نخواهی شد.

حزب الله از سرنوشت مذاکرات بین ایران و آمریکا نگران نیست

وی با اشاره به گفته برخی در لبنان مبنی بر نگرانی حزب الله از سرنوشت مذاکرات بین ایران و گروه 5+1 گفت: این مذاکرات دو وجه دارد یعنی یا اختلاف نظر باقی می ماند و موضوع حل نمی شود و خدای نخواسته گزینه جنگ روی می دهد که برخی می گویند حزب الله از این امر نگران است اما باید بگوییم که در این صورت همه باید نگران باشند و دیگران باید از ما نگران تر باشند یا اینکه تفاهم صورت می گیرد که در این صورت گروه ما در سطح داخلی و منطقه ای قویتر خواهد شد.

فراخوان سید حسن نصرالله برای برگزاری مراسم پرشور عاشورای حسینی

سیدحسن نصرالله به برگزاری روز عاشورای حسینی (ع)در فردا اشاره کرد و با اشاره به بسیج نیروهای امنیتی و مقاومت برای تامین امنیت عزاداران در عین حال خاطرنشان کرد که عزاداری عاشورای حسینی (ع) امسال در شرایط متفاوتی برگزار می شود.‬

وی گفت: فردا هیچ خطر یا انفجار یا خودروی بمبگذاری شده ای نخواهد توانست بین ما و حسین(ع) ما جدایی بیاندازد.‬

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که فردا شاهد حضور گسترده عزاداران در همه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) واباالفضل العباس (ع) در سراسر لبنان خواهیم بود.‬‬‬‬‬‬‬

۱۳۹۲/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...