نسخه چاپی

زنان لندنی مواجه با فقر و تجاوزجنسی

زنان در لندن كمترین فرصت‌های شغلی با پایین‌ترین دستمزدها را دارند، و در عین حال بیش از هر شهر دیگری در انگلیس در معرض تجاوز جنسی قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردین، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که زنان در لندن بدترین وضعیت را در کل انگلیس دارند.

بنا بر این گزارش، زنان در لندن شانس بسیار کمی برای یافتن کار دارند، و در صورت یافتن کار نیز درآمد بسیار کمتری در مقایسه با مردان دارند. علاوه بر این، زنان در پایتخت انگلیس بیشتر از هر شهر دیگری در این کشور در معرض حمله و سواستفاده جنسی قرار دارند.

"کری گودارد"، مدیر اجرایی موسسه "فاکت" که بر اساس آمارهای رسمی این تحقیقات را انجام می‌دهد، در این رابطه می‌گوید: گزارش منتشر شده تصویری افتضاح از نابرابری جنسیتی در لندن نشان می‌دهد. تحلیل‌های ما نشان‌دهنده شکافی عمیق میان وضعیت زنان و مردان در لندن است.

با سرعت بیشتری که افزایش نرخ بیکاری در میان زنان لندنی در مقایسه با مردان دارد، و کاهش بودجه در بخش‌هایی که زنان بیشترین وابستگی را به آن دارند، فاکت و دیگر موسسات مبارزه با فقر در انگلیس نسبت به افزایش تعداد زنان زیر خط فقر در لندن، هشدار می‌دهند.

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که زنان در لندن بیشتر در معرض فقر قرار دارند. در این میان زنان سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های جامعه انگلیس وضعیت بدتری دارند و از هر 10 نفر، 4 نفر آن‌ها فقیر است.

اطلاعات مربوط به تجاوز جنسی هم نشان می‌دهد که لندن بدترین وضعیت را میان دیگر شهرهای انگلیس دارد، به نحوی که از هر 100هزار زن لندنی، 132 نفر آن‌ها مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

واقعیت این است که زنان در لندن از لحاظ میزان دستمزد نیز فاصله زیادی با مردان دارند. بر این اساس، زنان لندنی 22.8درصد کمتر از مردان دستمزد دریافت می‌کنند، که این فاصله برای کل انگلیس 14.9درصد است. این در حالی است که مردان 62درصد مشاغل تمام‌وقت و پردرآمد در لندن را نیز در اختیار دارند. در مشاغل بخش‌های عمومی نیز درآمد زنان در مقایسه با مردان 13.2درصد کمتر است.

لندن بیشترین آمار خانواده‌های تک سرپرست را نیز داراست. در گزارش منتشر شده در سال 2009، 31درصد خانواده‌های ساکن در پایتخت انگلیس، خانواده‌های تک سرپرست بوده‌اند که در بیشتر موارد، زنان تنها سرپرست این خانواده‌ها هستند.

موسسه فاکت هشدار داده است که قوانین مالیاتی جدید هم تاثیرات مخرب بیشتری بر وضعیت زنان در انگلیس خواهد داشت. بنا بر گزارش این موسسه، قانون مالیاتی جدید انگلیس موجب می‌شود تا زنان سرپرست خانوار 8.5درصد از درآمد سالانه خود را تا سال 2015 از دست دهند.

آمارهای منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که علاوه بر لندن، وضعیت زنان در سرتاسر انگلیس نیز روندی منفی دارد و رکورد اقتصادی در این کشور، بیشترین آسیب را برای زنان داشته است.

۱۳۹۱/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...