نسخه چاپی

رسوایی اخلاقی تازه كاركنان كاخ سفید !

رسوایی جدید كاركنان كاخ سفید آمریكا باردیگر پایبندی اخلاقی كاخ سفید نشینان را نزد افكار عمومی آن كشور زیر سوال برد.

به گزارش نما به نقل از العالم ، خبرها حاکی از آن است که تیم محافظان شخصی رئیس جمهوری آمریکا ، رسوایی های اخلاقی جدیدی را به بار آورده اند، و آنگونه که شبکه CNN گزارش کرده است ، دو نفر ازاعضای تیم محافظان باراک اوباما در ارتباط با اتهامات مربوط به " بدرفتاری" برای بازجویی احضار شده اند.

به گفته مسئولان آمریکایی ، بازجویی ها درارتباط با اتفاقی است که دریکی ازهتل های نزدیک کاخ سفید درواشنگتن درماه می گذشته روی داد و درآن یکی از اعضای تیم محافظ باراک اوباما ، گلوله ای را در اتاق یکی از مهمانان هتل پس از دیدار با وی در بارهتل شلیک کرد.

به نوشته روزنامه " واشنگتن پست " که اولین منبع فاش کننده این خبر است، این محافظ درصدد بود بار دیگر وارد اتاق مهمان خانم شود؛ اما مسئولان هتل ، مساله را به کاخ سفید اطلاع دادند، به ویژه که محافظ اوباما به آن ها اعلام کرده بود که وی از ماموران امنیتی است و از آنان خواسته بود که اتاق را ترک کنند و وی را در داخل اتاق تنها بگذارند.

درجریان بازجویی از این فرد ، تلفن همراه وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت و معلوم شد که یک فرد دیگر نیز در تیم محافظان شخصی اوباما ، نامه ها و پیام های غیراخلاقی را به ایمیل کارمند امنیتی فرستاده است.

واشنگتن پست نوشت این دو مزدور که CCN هویت آنان را فاش نکرده است ، علیرغم اینکه هویتشان در روزنامه واشنگتن پست فاش شده است ، مورد مجازات قرار گرفته اند ، به شکلی که فرد اول از پست خود اخراج شده و فرد دوم نیز مورد مجازات اداری قرار گرفته است.

این رسوایی ها ، یک سال پس از رسوایی اخلاقی دیگری صورت می گیرد که برخی از ماموران تیم امنیتی آمریکا در جریان تهیه مقدمات سفر باراک اوباما به گردشگاه " کارتاگنا " در کلمبیا در آوریل 2012 مرتکب شدند.

رسوایی بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا و ارتباط نامشروع وی با مونیکا لوینسکی کار آموز کاخ سفید یکی از بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکاست که در سال 1996 موجب متزلزل شدن وضعیت کلینتون شد.

۱۳۹۲/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...