نسخه چاپی

سركرده گروه ترویستی مورد حمایت قطر در سوریه كشته شد

برخی منابع مخالفان مسلح در سوریه گزارش دادند كه یك سركرده گروه تروریستی مورد حمایت قطر در حمله هوایی ارتش سوریه كشته و دو نفر دیگر از سركردگان دیگر این گروه زخمی شدند.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، برخی منابع مخالفان مسلح در سوریه امروز جمعه گفتند: در حمله هوایی ارتش سوریه به شهر حلب یک فرمانده نظامی (افراد مسلح) کشته و دو نفر دیگر از آنها زخمی شدند.

شبکه حلب نیوز وابسته به مخالفان سوری در بیانیه ای اذعان کرد: در حمله هوایی روز پنجشنبه ارتش سوریه به یک پایگاه ارتش که مخالفان مسلح آن را به کنترل خود درآورده بودند، یوسف العباس از فرماندهان (گروه مسلح موسوم به )"تیپ التوحید" معروف به ابوالطیب کشته شد. این گروه مسلح مورد حمایت قطر است و از بزرگترین گروههای مسلح مخالف در سوریه به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است: فرماندهان تیپ التوحید درحال نشست بودند که حمله هوایی روی داد و در جریان آن همچنین عبدالقادر الصالح فرمانده تیپ التوحید زخمی و به بیمارستانی در ترکیه در فاصله 45 کیلومتری شمال سوریه منتقل شد.

این بیانیه افزود: یکی دیگر از فرماندهان نظامی مخالفان به نام عبدالعزیز السلامه نیز در این حمله زخمی شد و حال هر دوی آنها درحال حاضر خوب است.

یک نوار ویدئویی منتشر شده جسد ابوالطب را بعد از انتقال آن به زادگاهش روستای مارع در ریف حلب نشان داد.

برپایه این گزارش، تیپ التوحید این هفته در کنار شماری از گروههای مسلح دیگر از جمله جبهه النصره مرتبط با القاعده حالت اضطراری اعلام کرده و همه عناصر خود را به جبهه (حلب) فراخواندند.

برخی از منافع مخالف گفتند: این درخواست حاکی از آن است که مخالفان مسلح این نگرانی واقعی را احساس می کنند که نیروهای نظام سوریه بتوانند حلب را باز پس بگیرند.

۱۳۹۲/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...