نسخه چاپی

از پیام انصراف نمایندگان از دریافت یارانه تا نیازمندان یارانه

عکس خبري -از پيام انصراف نمايندگان از دريافت يارانه تا نيازمندان يارانه

من از ابتدای اجرای این طرح اعتقاد به دریافت یارانه نقددی نداشتم و تصور می كنم نمایندگان مجلس هم داوطلب شوند یارانه نگیرند این یك پیام خوبی برای جامعه خواهد داشت، پرداخت یارانه به اقشار نیازمند باید در اولویت باشد.

به گزارش نما ،پس از آنكه دولت يازدهم از وجود كسري قابل ملاحظه ماهانه در پرداخت يارانه نقدي خبر داد، راهكارهاي مختلفي براي جبران اين كسري و تامين منابع مالي مورد نظر مطرح شد: يكي از اين راهكارها كه اغلب كارشناسان اقتصادي كشور نيز با آن موافق بودند، حذف سه دهك ثروتمند از جمع يارانه بگيران بود.
در این بین بسیاری از نمایندگان مجلس و دولتی ها هم در لیست یارانه بگیران قرار داشتند و تیغ حذف یارانه نقدی آنها را هم نشانه گرفته بود، خبر دریافت یارانه از سوی 70 درصد از نمایندگان از سوی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه ، فشار را به دولت برای حذف پردرآمدان از دریافت یارانه نقدی بیشتر می کرد.
اما اظهار نظرهای که با قطع یارانه اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی بین مجلس و دولت آغاز شد با توافقي به اتمام رسید كه حاصل آن تداوم پرداخت يارانه نقدي به همه دهك ها تا پايان سال جاري بود. براين اساس موضوع حذف سه دهك كه از سوي دولت يازدهم در دستور كار قرار گرفته بود، به بودجه 93 منتقل شد.، پيش از اين نيز مردان اقتصادي دولت تصميم گيري يكباره و سريع درباره حذف 30 درصد از يارانه بگيران طي سه ماه آتي را ناممكن اعلام كرده و اين اقدام را برنامه يي زمانبر دانسته بودند.


حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره موضوع حذف 3 دهک از یارانه بگیران از كه از سوي دولت يازدهم به بودجه سال 93 انتقال یافته اظهار داشت: من موافق هستم که حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی نه کمک حال اقشار پردر امد است و نه اگر این یارانه از سبد خانوار آنها حذف شد برای آنها تفاوتی نخواهد کرد ، بهتر این بود از اول این کار به این شکل انجام نمی شد، پرداخت یارانه به همه اقشار جامعه تصمیم منطقی نبود ،در این بین انصراف نمایندگان از دریافت یارانه نقدی هم به مصلحت کشور است
وی خاطر نشان کرد: خیلی ها موافق هستند که 2 و 3 دهک پردرآمد جامعه نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند، نمایندگان مجلس هم جز قشری هستند که بسیاری از آنها موافق انصراف از دریافت یارانه نقدی هستند ، ساماندهی اقشاری که مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند در بودجه سال آینده کل کشور از سوی دولت باید لحاظ شود.

اما حدادعادل رئیس مجلس هشتم شورای اسلامی هم درباره دریافت یارنه نقدی اعلام کرد: در زمان آقای احمدی نژاد من برای پر کردن فرم های مربوط به دریافت یارانه نقدی مراجعه نکردم، و برخی در آن زمان فکر کردند این یک موضع گیری سیاسی است و برخی فضاسازی های رسانه ای هم در اطراف این مسئله انجام شد.
من از ابتدای اجرای این طرح اعتقاد به دریافت یارانه نقددی نداشتم و تصور می کنم نمایندگان مجلس هم داوطلب شوند یارانه نگیرند این یک پیام خوبی برای جامعه خواهد داشت، پرداخت یارانه به اقشار نیازمند باید در اولویت باشد.
حالا باید منتظر ماند آیا رویه پرداخت یارانه به تمام اقشار جامعه که منتقدان بسیاری را هم به خود می بیند در سال آینده قطع می شود و یا این شیوه پرداخت یارانه همچنان در کشور تداوم خواهد داشت.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...