نسخه چاپی

تمام زائران ایرانی در كربلا در صحت كامل سلامت هستند

عکس خبري -تمام زائران ايراني در کربلا در صحت کامل سلامت هستند

رئیس جدید مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از صحت سلامت تمام زائران ایرانی در كربلا خبر داد.

به گزارش نما، سیدعلی مرعشی در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح وضعیت زائران ایرانی در کربلای معلی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از اتفاق ناخوشایند برای زائران کشورمان در مراسم تاسوعا و عاشورا در شهرهای مذهبی عراق علی‌الخصوص کربلا اعلام نشده است و تمام زائران کشورمان در سلامت کامل به سر می‌برند و چند مورد اتفاقی که برای برخی زائران نیز رخ داده بود مربوط به زائران کشورهای دیگر بود.

ارسال ۷۰۰ کارتن دارو به عراق/برپایی ۹ خیمه درمانی در اطراف بارگاه امام حسین(ع)

در این راستا سید علی ریاض رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر قبل از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا اظهار داشته بود که مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شرایط عادی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران عتبات عالیات، ۳ درمانگاه در کربلا، ۲ درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در کاظمین و یک درمانگاه در سامرا دارد.

وی با بیان اینکه خدمات این مراکز درمانی در تاسوعا و عاشورای حسینی، اربعین حسینی و نیمه شعبان بیشتر می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور در این ایام با تقاضای طرف عراقی گروه‌های پزشکی به کربلا به صورت داوطلبانه و افتخاری فرستاده می‌شوند.

ریاض اظهار داشت: به همین منظور امسال ۶۰ نفر در قلب تیم پزشکی از جمله ۷ جراح ۴ متخصص داخلی، دو متخصص قلب، ۲ متخصص ارتوپدی، ۲ متخص بیهوشی، ۲ متخصص طب اورژانس، یک متخصص عفونی و یک متخصص پوست، ۱۰ پزشک عموومی زن و مرد و ۱۰ پرستار و ۱۲ امدادگر از ششم تا سیزدهم آبان در کربلا به زائران خدمت می دهند.

به گفته رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر شاید در این میان تخصص‌هایی باشد که بنظر برسد نیازی به تخصص آنها در ایام عاشورا و تاسوراعا نیست اما از آنجا که طرف مقابل با توجه به نیازهای درمانی تقاضای حضور این پزشکان را کرده است لذا این متخصصان نیز در این ایام به کربلا اعزام می‌شوند.

ارسال ۷۰۰ کارتن دارو به عراق

ریاض افزود: چهار خیمه هلال احمر شامل دو خیمه در بین الحرمین، ۲ خیمه در خیمه گاه و یک خیمه در خیابان جمهوری برپا خواهد شد و بدین منظور ۷۰۰ کارتن دارو بالغ بر ۵ تن دارو و تجهیزات پزشکی هم به کربلا فرستاده شده است که البته بخشی از این دارو نیاز درمانگاههای هلال احمر در عراق بوده و در آنجا باقی خواهد بود.

رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: طرف عراقی درخواست کرده است اربعین امسال در مسیر نجف به کربلا که پذیرنده زائران میلیونی به کربلا است جمعیت هلال احمر ایران نیز امدادرسانی داشته باشد که در این زمینه در مطالعه و انجام هماهنگی‌های لازم هستیم.

گروه تخصصی ۶۰ نفره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر عازم سرزمین فرات شدند تا همزمان با مراسم سوگواری عاشقان سرور و سالار شهیدان در تاسوعا و عاشورای حسینی شور دیگر را تجربه کرده و همانند هر ساله با ارائه خدمات درمانی و خلق حماسه جدید برگ سبزی تازه برای هلال احمر کشورمان به ارمغان بیاروند.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...