نسخه چاپی

واكنش علی‌آبادی به ثبت‌نام كاندیداها

رئیس كمیته ملی المپیك در مورد انتخابات این كمیته و تعویق احتمالی آن گفت: در نشست هیات اجرایی این هفته همه چیز مشخص می شود. وی همچنین در مورد كاندیداها و اینكه آیا زمان ثبت نام از آنها تغییر می كند یا نه هم اظهار بی اطلاعی كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، طبق برنامه، ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات دوره جدید کمیته ملی المپیک از امروز شنبه به طور رسمی آغاز شد. این در حالی است که هفته گذشته و به دنبال معرفی اعضای منتخب برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، صحبت‌هایی در مورد غیرقانونی بودن تعیین آنها مطرح شد.

این صحبت‌ها به دنبال نامه محمود خسروی‌وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک به میان آمد. در این نامه که خطاب به محمد علی‌آبادی نوشته شده بود، وی به 9 بند مبنی بر پرابهام بودن و غیرقانونی تعیین اعضای منتخب برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک اشاره کرد و طی آن انتخاب این افراد را دارای شبهات و نکاتی مغایر با اساسنامه کمیته ملی المپیک خواند. خسروی‌وفا همچنین تاکید کرد که اگر تدبیر مناسبی برای تجدید نظر در این بخش صورت نگیرد، احتمال تعلیق دوباره ورزش ایران از سوی کمیته بین‌اللملی المپیک وجود دارد.

چند روز پس از مطرح شدن این نامه اما، بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک هم طی نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت‌های محمود گودرزی، گزینه جدید وزارت ورزش و جوانان در مورد تاخیر انتخابات 25 آذرماه، خواستار بررسی این موضوع در جلسه فوق‌العاده اعضای هیات اجرایی شد.

با این اوصاف آیا ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در بازه زمانی مقرر یعنی 25 آبان‌ماه تا 9 آذرماه (15 روز بدون تعطیلی) انجام می‌شود یا این زمان تغییر می‌کند؟ اصلا کمیته ملی المپیک در رابطه با تغییر زمان انتخابات این کمیته از تاریخ مقرر شده 25 آذرماه به زمان جدید دیگر تصمیمی گرفته است؟ محمد علی‌آبادی در پاسخ به این پرسش‌های خبرنگار مهر اینگونه پاسخ داد:

* در رابطه با انتخابات کمیته ملی المپیک تصمیم جدیدی گرفته شده است؟

- هنوز نه؛ هیات اجرایی باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

* قرار بود هیات اجرایی نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل دهد؟ این نشست چه زمانی تشکیل می‌شود؟

- هنوز مشخص نیست. احتمالا سه شنبه این هفته که هیات اجرایی تشکیل جلسه می‌دهد، در این رابطه هم صحبت، بررسی و تصمیم گیری کنیم.

* تکلیف ثبت‌نام از کاندیداها چه می‌شود؟

- ثبت‌نام‌ها را خود آقای افشارزاده باید انجام دهند. من اطلاعی ندارم.

* به هر حال از امروز ثبت‌نام از کاندیداها به طور رسمی آغاز شده است در حالیکه صحبت‌هایی مبنی بر غیر قانونی بودن تعیین اعضای مجمع، تعلیق دوباره ورزش ایران و تعویق دوباره انتخابات مطرح شده است. با این اوصاف امکان دارد که زمان تعیین شده برای ثبت‌نام از کاندیداها هم تغییر کند؟

- الان نمی‌توانم در این رابطه صحبتی کنم. باید همه موارد را بررسی کنم. فکر می‌کنم عصر امروز بتوانم پاسخ مشخصی به این پرسش بدهم.

* فردا رای گیری مجلس به چهارمین گزینه وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود. پیش‌بینی شما چیست؟

- فقط امیدوارم گزینه وزارت ورزش و جوانان بتواند رای اعتماد بگیرد. این کار به برطرف شدن بلاتکلیفی ورزش و حل خیلی از مشکلات کمک خواهد کرد.

۱۳۹۲/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...