نسخه چاپی

استاندار تهران:

انتقال پایتخت برای كاهش آلودگی هوا راهگشا نیست

استاندار تهران گفت: با خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد در شهر حدود ۶۰ درصد آلودگی هوا كمتر می‌شود.

به گزارش نما، سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهارداشت: سازمان هواشناسی، محیط زیست و پلیس راه گزارشی را از هفته گذشته در خصوص آلودگی هوا اعلام کردند که بر اساس این گزارش‌ها آلودگی هوا در هفته گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که امروز در جلسه کمیته آلودگی هوا اعلام شد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز آلودگی هوا تشدید می‌شود و در صورتی که به مرز اضطرار در آلودگی هوا برسیم جلسه اضطراری برگزار خواهد شد.

استاندار تهران تأکید کرد: تا نظر کارشناسی شورای عالی ترافیک کشور اجرا شود طرح زوج و فرد از در منازل اجرا و فروش مجوز روزانه و هفتگی طرح ترافیک نیز متوقف می‌شود.

وی افزود: سلامت انسانها برای ما اهمیت بالایی دارد و باید جلوی تشدید آلودگی هوا را بگیریم و پیشگیری کنیم.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا اطلاع‌رسانی درباره ادامه طرح زوج و فرد در روز گذشته ضد و نقیض بوده است، گفت: اطلاع‌رسانی ضد و نقیض نبوده بلکه سوء برداشت شده بود.

هاشمی بیان داشت: خارج کردن خودروهای فرسوده یک ضرورت اضطراری و محیط‌زیستی است و دولت باید محکم‌تر در این جنبه وارد شود.

وی تاکید کرد: با خروج خودروهای فرسوده، آلودگی هوا در تهران ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

هاشمی یادآور شد: خروج یکصد هزار دستگاه خودروی فرسوده جوابگو نیست و باید سالانه چندصد هزار خودروی فرسوده از چرخه تردد خارج شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس درباره کاهش آلودگی هوا طرحی به عنوان انتقال پایتخت مطرح کردند، بیان داشت: این طرح راهگشا نیست. البته نمایندگان مجلس در جایگاه خودشان می‌توانند اظهار نظر کنند ولی این طرح نیز باید در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۲/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...