نسخه چاپی

بازسازی نهایی مربع امنیتی حزب الله

شش سال پس از پایان جنگ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، عملیات بازسازی خرابه های باقی مانده از آن در بیروت به پایان رسید تا تأكیدی بر عملی شدن وعده سید'حسن نصرالله' دبیركل حزب الله مبنی بر بازسازی ضاحیه به شكل زیباتر از قبل باشد.

به نقل از ایرنا، شركت 'وعد' كه توسط حزب الله برای بازسازی خرابه های باقی مانده از جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، تشكیل شد، روز پنج شنبه رسما به كار خود در لبنان پایان داد.

رسانه های خارجی و داخلی لبنان با بازدید از منطقه شورای (مربع امنیتی) حزب الله واقع در'ضاحیه' كه سابقا محل استقرار كلیه مراكز و مؤسسات حزب الله بود، از ساخت و سازهای انجام شده ابراز تعجب كردند.

با مشاهده ساختمان های جدید ضاحیه می توان به خوبی به روند ساخت و سازهای انجام شده در آن پی برد ودریافت كه نصرالله عملا به وعده خود در ساخت ضاحیه و بازسازی خرابه های آن عمل كرده است.

منطقه 'ضاحیه' واقع در جنوب بیروت در جریان جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان به خرابه ای متروكه تبدیل شده بود ولی امروز با نگاهی به شكل ساختمان ها، مراكز و آپارتمان های جدید در این منطقه، بوی زندگی در این منطقه به مشام می رسد.

'حسن جشی' مدیر شركت وعد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت منطقه ضاحیه گفت: این منطقه، از آن جهت كه دارای مربع امنیتی تابع حزب الله، بود، دارای اهمیت خاصی است.

وی با اشاره به تغییرات حاصله در ساختار كلی منطقه ضاحیه ادامه داد: اینك ضاحیه دارای ساختمان های مجلل و باشكوه و خیابان های وسیع شده است و بسیاری از خانواده هایی كه خانه های آنها خراب شده بود، اینك خانه های زیباتر و بهتری تحویل آنها داده شده است.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...