نسخه چاپی

حمله هكرها به سایت‌های آژانس‌های دولتی آمریكا

یادداشتی متعلق به اف‌بی‌آی كه به رویت خبرگزاری رویترز رسیده نشان می‌دهد گروهی از هكرها از حدود یكسال قبل با حمله به سایت‌های دولتی اطلاعات حساسی را به سرقت برده‌اند. گفته می‌شود این حملات هنوز ادامه دارد.

به گزارش نما، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از هشدار اف‌بی‌آی نسبت به نفوذ هکرها به سایت‌های حساس دولت آمریکا، خبر داده است. بنا بر این گزارش، هکرهای وابسته به گروه موسوم به «آنونیموس» در حدود یک سال گذشته توانسته‌اند با ورود به سایت‌های برخی از آژانس‌های دولتی آمریکا اطلاعات حساسی را به دست آورند.

یکی از یادداشت‌های اف‌بی‌آی که به رویت رویترز رسیده، نشان می‌دهد این هکرها فعالیت‌ خود را از دسامبر ماه گذشته آغاز کرده و توانسته‌اند به بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای آژانس‌های دولتی آمریکا نفوذ کنند. این حملات حتی تا ماه گذشته نیز ادامه داشته است. این یادداشت که روز پنج‌شنبه نگاشته شده، این حملات را «مشکلی شایع» توصیف کرده که باید برطرف شود.

به نوشته رویترز، ارتش آمریکا، وزارت انرژی، وزارت سلامت و خدمات درمانی و احتمالا بسیاری از دیگر آژانس‌های دولتی آمریکا مورد حمله این گروه از هکرها قرار گرفته‌اند. بازرسان اف‌بی‌آی همچنان در حال انجام تحقیقات در مورد این حملات هستند. گفته می‌شود این حملات همچنان ادامه دارد. یادداشت توجیهی اف‌بی‌آی خطاب به مدیران سایت‌های دولتی بوده و به آن‌ها توضیح داده است که چطور باید از مورد حمله واقع شدن سیستمشان مطلع شوند.

یکی از ایمیل‌های داخلی متعلق به «ارنست مونیز» وزیر انرژی نشان می‌دهد این گروه توانسته تنها در این وزارتخانه اطلاعات مربوط به قراردادها، مشخصات و اعضای خانواده دستکم ۱۰۴ هزار کارمند را به دست آورد. علاوه بر این، اطلاعات بیش از ۲ هزار حساب بانکی این وزارتخانه نیز مورد دستبرد قرار گرفته است. این ایمیل که به تاریخ ۱۱ اکتبر بازمی‌گردد، از «نگرانی شدید» مقامات نسبت به تلاش هکرها برای سرقت اینترنتی از حساب‌های لو رفته، حکایت دارد. یک سخنگوی اف‌بی‌آی از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...