نسخه چاپی

نامه دولت درمورد پرواز مستقیم به آمریكا

به گزارش نما، وب سایت العربیه (alarabiya) به انعکاس خبر پروازهای مستقیم با آمریکا در آینده نزدیک پرداخت و نوشت: دولت ایران از شرکت های هواپیمایی این کشور خواسته است خود را برای برقراری پروازهای مستقیم با آمریکا، آماده کنند.



فرهاد پرورش مدیر عامل شرکت هواپیمایی ''هما''، گفته است: با ارسال نامه ای از سوی ترکان مشاور رئیس جمهور به شرکت های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) ازاین شرکت ها در خواست شد تا برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا اعلام آمادگی کنند. پرورش با اشاره به اینکه ما آمادگی خود را برای برقراری این پرواز اعلام کرده ایم، افزود: در این نامه عنوان شده شرکت هایی که آمادگی دارند اعلام کنند که شرکت ما این آمادگی را دارد. وی گفت: ما در گذشته پرواز مستقیم به آمریکا را انجام می دادیم وآمادگی مجدد خود را برای این پرواز اعلام کردیم.


العربیه افزود: در ماه های اخیر مقام های ایرانی و آمریکایی، در چند نوبت با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. به غیر از گفت و گوهای تیم های مذاکره کننده ایران و آمریکایی در ژنو در حاشیه مذاکرات اتمی، هفته گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، سه نوبت با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست هسته ای ژنو، مذاکراتی سه جانبه برگزار کردند. پیش از آن و در نیویورک که هیئت ایرانی به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای حضور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به این شهر رفته بود، محمد جواد ظریف در جلسه وزرای امور خارجه گروه ۱+۵ که در آنجان کری حضور داشت، حاضر شد، کری و ظریف در حاشیه این نشست، گفت‌و‌گوی کوتاه دوجانبه‌ای داشتند. اوباما و روحانی هم در جریان این سفر و در حین حرکت رئیس جمهوری ایران از محل اقامت خود به سمت فرودگاه بین المللی نیویورک، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند. این نخستین ارتباط میان روسای جمهوری ایران و آمریکا پس از 34 سال قطع رابطه بود.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...