نسخه چاپی

فعالیت مسلمانان فرانسه علیه ساركوزی

عکس خبري -فعاليت مسلمانان فرانسه عليه سارکوزي

مسلمانان فرانسه كه از سیاستهای اسلام‌ستیزانه "نیكلا ساركوزی" به تنگ آمده‌اند عزمشان را جزم كرده‌اند تا از ورود دوباره وی به عرصه قدرت جلوگیری كنند.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه واشنگتن‌تایمز نوشت: مردم مسلمان فرانسه که از سیاست‌های اسلام‌ستیزانه «نیکلا سارکوزی» به تنگ آمده‌اند عزمشان را جزم کرده‌اند تا از روی کار آمدن مجدد وی در انتخابات آتی فرانسه جلوگیری کنند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو دور، در روزهای 22 آوریل (مصادف با 3 اردیبهشت) و 6 می (17 اردیبهشت) برگزار شود.

آقای «فرانکو لورچری»، جامعه‌شناس «مرکز مطالعات جهان عرب و اسلام» مستقر در شهر «مارسی»، در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن تایمز می‌گوید: «مسلمان‌ها دیگر تاب این وضعیت را ندارند. آنها دیگر از این بحث‌های مربوط به هویت ملی، گوشت حلال، حجاب یا بنیادگرایی که در سر تا سر اینجا رواج یافته به تنگ آمده‌اند.»

وی می‌افزاید: «این عبارت‌ها، [اسلام، مهاجرت و بنیادگرایی] هم معنا فرض شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، از آنها بدون احتیاط استفاده می‌شود و با استفاده از آنها عده‌ای از مردم مورد خطاب قرار گرفته، مورد اهانت واقع می‌شوند و از آنها [برای جمع‌آوری رأی] سوء استفاده می‌شود.»

این گزارش می‌افزاید این بحث‌ها جدید نیستند و در طول دهه گذشته محور تبلیغات انتخاباتی فرانسه بوده‌اند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از تحلیل‌گران می‌نویسد بعضی نامزدهای انتخاباتی در طول دهه گذشته تلاش کرده‌اند با دادن وعده‌های زندگی بهتر و ایجاد شغل برای مسلمانان، که اکثرا ساکن مناطق بسیار فقیرنشین فرانسه هستند، آنها را اقناع کنند اما روند غالب این بوده که این مسلمانان تهدید کننده هویت ملی مردم فرانسه تلقی شوند.

آقای «سارکوزی» چندی پیش با اعلام اینکه «تعداد خارجی‌های فرانسه بیش از حد، زیاد است» خواستار سخت‌تر کردن سیاست‌های مهاجرتی فرانسه و جلوگیری از ورود مسلمانان به فرانسه شده بود.

آقای «مارین لوپن» ـ نامزد حزب جبهه ملی برای ریاست جمهوری ـ نیز مسلمانان را «فاشیست‌های سبز» نامید و گفت روزانه هزاران نفر از آنها سوار بر قایق یا هواپیما وارد فرانسه می‌شوند.

این سخنان نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه بار دیگر به بحث‌های «نژاد و هویت» در فرانسه دامن زد و موجب خشم مسلمانان شد که 10 درصد از جمعیت 65 میلیون نفری فرانسه را تشکیل می‌دهند.

به نوشته واشنگتن‌تایمز: مردم مناطق مسلمان‌نشین فرانسه که از این سیاست‌های دولت آقای «سارکوزی» به تنگ آمده‌اند اکنون کمر همت بسته‌اند از ورود دگرباره وی به عرصه قدرت جلوگیری کنند بلکه بتوانند بخشی از هویت از دست رفته‌شان در زمان صدارت وی بر مسند ریاست جمهوری را بازیابند.

نتایج نظرسنجی‌های مختلف در فرانسه از شکست قریب‌الوقوع آقای «سارکوزی» در انتخابات آتی فرانسه خبر می‌دهند.

منابع خبری می‌گویند در تمام نظرسنجی‌هایی که از ماه اکتبر به بعد انجام شده‌اند، آقای «فرانسوا اولاند» از «نیکلا سارکوزی» پیشی گرفته است و رئیس جمهور فعلی فرانسه برای پیروز شدن دراین جدال باید تنها به نادرست بودن نتایج این نظرسنجی‌ها دل ببندد.

در صورتی که آقای «سارکوزی» بازنده این انتخابات باشد اولین رئیس جمهور فرانسه از سال 1981 خواهد بود که تنها یک دور بر سر کار باقی مانده است.

«فرانسوا اولاند»، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه و اصلی‌ترین رقیب آقای «سارکوزی» در این انتخابات محسوب می‌شود.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...