نسخه چاپی

دلایل استعفای نهاوندیان از ریاست اتاق ایران

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأكید بر اینكه امروز فضای مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی و تعاونی فراهم شده است گفت: ما امروز نیازمند آن هستیم تا مسئول اتاق ایران وقت بیشتری داشته باشد لذا با كمال خضوع از هیئت نمایندگان می‌خواهم اجازه بدهند در این رابطه تصمیم جدیدی بگیریم و مسئولیت خدمتگزاری به فرد شایسته‌ای واگذار شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه ۴ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در آینده‌ای نزدیک به بازار کار اضافه می‌شود و نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل هستیم، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها ضرورت مناسبی بود که با شیوه غلط اجرا شد.

محمد نهاوندیان در بیست و هشتمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران همراهش و همچنین تسلیت رحلت حبیب‌الله عسکر اولادی اظهار داشت: یک صنعتگر واقعی و یک فعال اقتصادی در کنار کسب و کار خودش باید یک مؤسسه خیریه هم داشته باشد اما نه به این معنا که صدقه بدهد بلکه به دنبال توانمندسازی نیازمندان بوده و با نیت خیر فرصت شغلی برای نیکوکاران ایجاد کند، چرا که نیت خیر لازمه هر کار تولیدی بوده و توانمندسازی نیازمندان عبادت است.

وی افزود: بحث هدفمند کردن یارانه‌ها ضرورت مناسبی بود که با شیوه مغلوط اجرا شد لذا باید تلاش کنیم تا این امکان محدود بتواند هر چه بیشتر در اختیار نیازمندان جامعه قرار گیرد تا بتواند مشکلی از نیازمندی حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شاید کار دولت حذف دهک‌های خاصی باشد اما باید حرکت جدی در خود جامعه صورت گیرد اینکه افراد بی‌نیاز اعلام کنند یارانه نمی‌خواهند تا با توانمندسازی نیازمندان و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک لازم به اقشار ضعیف کشور صورت گیرد.

نهاوندیان گفت: یارانه برای کسانی است که نیاز به کمک دارند و در واقع یارانه نقدی یک پرداخت کمکی به خانواده‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: گام بزرگ فعالان اقتصادی سرمایه‌گذاری است در شرایط رکود تورمی باید به سمتی حرکت کنیم که با رشد پایدار مواجه باشیم و این به دست نمی‌آید جز با سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحدهای صنعتی.

وی افزود: حدود 4 میلیون نفر فارغ‌التحصیل تا چند سال دیگر به خیل بیکاران اضافه می‌شود لذا لازم تا سرمایه‌گذاری‌های لازم و ایجاد شغل برای مهار بیکاری در کشور انجام شود.

نهاوندیان گفت: محدودیت‌های ظالمانه و خارجی باید با عقل و تدبیر از سر راه فعالان اقتصادی برداشته شود.

وی افزود: ابتکار دیپلماتیک ایران به اعتراف دشمنان با اقبال عمومی طرف‌های خارجی و شگفت‌زده کردن آنها دشمنان جمهوری اسلامی را منزوی کرد لذا وظیفه هر ایرانی است که از این ابتکار دیپلماتیک حمایت کند چرا که عزت و افتخار ما از ملت برمی‌خیزد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مذاکره کنندگان حق ندارند به کسی یا گروهی تکیه کنند اما حق دارد که از ملت خودشان انتظار حمایت داشته باشند.

وی همچنین از هیئت نمایندگان خواست تا حمایت‌ کاملی از ابتکار دیپلماتیک دولت داشته باشند که اعضای هیئت نمایندگان نیز با بلند کردن دست خود این حمایت را اعلام کردند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در فرصت جدیدی که با حماسه سیاسی و با هدایت رهبری انقلاب صورت گرفت ما به هیئت نمایندگان مأموریت دادیم اگر کسی از جمع ما مأمور و مورد دعوت قرار گیرد برای کمک به رئیس جمهور از مساعدت و خدمت کوتاهی نکند،از جمله این جمع مصمم برای این خدمتگزار شما نیز مأموریت کوچکی تعیین شد.

وی افزود: در صحبت اولیه قرار بر این بود که این مأموریت کوتاه مدت و برای یک دوره شش ماهه باشد در مشورتی که در هیئت رئیسه داشتیم سعی بر این بود مسئولیتی پذیرفته نشود که با خدمتگزاری در اتاق مغایرت داشته باشد و اقتضائات وقتی این مسئولیت به انجام وظیفه در اتاق لطمه بزند.

نهاوندیان افزود: لذا در هیئت نمایندگان عرض شد اگر اجازه داده شود رخصت انجام مأموریت در جای دیگری صادر نشود اما به هر حال با نظر هیئت نمایندگان آن شکل امکان تحقق پیدا نکرد لذا تفویض اختیارات و مسئولیت‌ها به نایب رئیس اول انجام شد و تلاش شد این تشخیص مورد قبول قرار گیرد اما به هر دلیل توفیق حاصل نشد لذا با شرایط جدیدی که به وجود آمد نه می‌توانم کوتاه مدت و نه تشخیص ترجیح بر اینجا را انتخاب کنم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز فضای مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی و تعاونی فراهم شده است گفت: ما امروز نیازمند آن هستیم تا مسئول اتاق ایران وقت بیشتری داشته باشد لذا با کمال خضوع از هیئت نمایندگان می‌خواهم اجازه بدهند در این رابطه تصمیم جدیدی بگیریم و مسئولیت خدمتگزاری به فرد شایسته‌ای واگذار شود.

وی با بیان اینکه امروز این راه طی شده و مسیر همواری برای توانمندسازی بخش خصوصی به وجود آمده است گفت: در این فرصت 6، 7 ساله درس‌های عبرت‌آموزی آموخته‌ام که چند نکته آن را در جلسه آینده خواهم گفت.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...