نسخه چاپی

پرچم حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) در گلپایگان رونمایی شد

به مناسبت ماه محرم، پرچم حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) در گلپایگان رونمایی شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،پرچم حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) عصر امروز با حضور امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه گلپایگان در دفتر امام جمعه گلپایگان رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم و با پیگیری و تعامل با عتبه مقدسه سیدالشهدا، پرچم حرم اباعبدالله(ع) وارد اصفهان شد و سپس برای زیارت مردم شهرستان به گلپایگان رسید.
محمدحسین محمدی فشارکی افزود: بر اساس رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته این پرچم متبرکه تا 5 آذر مصادف با روز بسیج به منظور تبرک جویی و زیارت مردم در شهرستان باقی می‌ماند.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تدوین شده اداره ارشاد به مناسبت ماه محرم گفت: در همین راستا نمایش " زمانی برای مردن" با رویکردی عاشورایی با اشاره به اتفاقات نینوا از 15 ماه محرم به مدت 15 شب در تالار اندیشه به روی صحنه می‌رود.
امام جمعه گلپایگان نیز در این جلسه تصریح کرد: به خاطر وجود با برکت دستگاه عظیم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که اینگونه مردم عاشقانه در این آئین‌ها حاضر می‌شوند و عزاداری می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی بیان کرد: در دهه نخست ماه محرم همه اقشار جامعه در حد توان خود در عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضور داشتند و زحمت کشیدند.
وی بیان کرد: هنر نماش از جمله هنرهایی است که می تواند وقایع تاریخی را با زبان تصویر و به شکلی ماندگار و تاثیرگذار به جامعه منتقل کند و از این رو باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...