نسخه چاپی

در جلسه مشترك تیم مذاكره كننده با اعضای كمیسیون امنیت ملی عنوان شد:

تاكید طرفین بر ادامه غنی سازی/تاسیسات فردو و اراك تعطیل نمی شود

عضو هیات رییسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترك امشب (یكشنبه شب) تیم مذاكره كننده با اعضای این كمیسیون گفت:در این جلسه طرفین بر ادامه غنی سازی تاكید كردند.

به گزارش نما، ˈمحمد حسن آصفریˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: جلسه دیشب تیم مذاکره کننده با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ساعت 19 در محل وزارت امور خارجه آغاز شد و تا ساعت 22 ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مشترک پیرامون مذاکرات ژنو یک، دو و سه موضوعاتی مطرح شد، گفت: ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده در این جلسه گزارشی در مورد مذاکرات ژنو 1 و 2 به نمایندگان ارائه کردند و برنامه های تیم مذاکره کننده در نشست ژنو 3 را نیز به اطلاع نمایندگان رساندند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه مطرح شد با توجه به تعامل خوبی که میان تمام قواست، تیم مذاکره کننده دغدغه های مردم و مجلس را به صورت جدی دنبال کند.

آصفری تصریح کرد: تیم مذاکره کننده و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه تاکید داشتند که تعلیق غنی سازی، تعطیلی سایت فردو، آب سنگین اراک و هیچکدام از سایت ها در دستور کار ما نیست.

وی افزود: اعضای تیم مذاکره کننده در این جلسه تاکید کردند که مذاکرات را بر اساس عزت ایران دنبال می کنند.

آصفری گفت: غربی ها بدانند اگر مذاکره به نتیجه هم نرسد، آنها ضرر می کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این جلسه بیان شد مسوولیت پرونده هسته ای ایران به عهده شورای عالی امنیت ملی است. ولی در این دوره وزارت امور خارجه این مذاکرات را دنبال می کند.

وی گفت: در این جلسه همچنین مطرح شد موضوع غنی سازی نباید به عنوان صرفا غنی سازی باشد و برای ما درصد آن نیز مهم است.

آصفری ادامه داد، در این جلسه در مورد پیشرفت خوب مذاکرات و موضع گیری فرانسوی ها در مورد مذاکرات هسته ای بحث و گفت وگو و نتیجه آن شد که هر پیشنهادی که در موضوع تعطیلی سایت ها، تعطیلی غنی سازی و خروج مواد تولید شده از کشور باشد مورد قبول نیست و در بیانیه پایانی نخواهد آمد.

وی گفت: در این جلسه همچنین در مورد تلاش گسترده رژیم صهیونیستی برای ایجاد مانع در مذاکرات بحث شد و طرفین به این موضوع تاکید داشتند که تلاش گسترده اسراییل به نتیجه نخواهد رسید و با توجه به انزوای رژیم صهیونیستی در دنیا، آنها نمی توانند در نتیجه مذاکرات موثر باشند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا کنگره آمریکا به دنبال تصویب لایحه ای برای افزایش تحریم ایران است، بنا شد اگر این لایحه به تصویب کنگره آمریکا برسد، ادامه مذاکرات تعلیق شود.

وی ادامه داد: ما تا زمانی مذاکره می کنیم که اعتماد را از طرف مقابل ببینیم.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از این نشست در ضیافت شام وزیر امور خارجه حضور یافتند.

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...