نسخه چاپی

عمر چه كسانی بیشتر است؟

نوع نگرش و پردازش افراد در قبال مسائل گوناگون زندگی و چگونگی غلبه آنها بر مشكلات است كه بسیاری از دشمنی‌ها و كینه‌ها و حتی بیماری‌های قلبی را سبب می شود.

به گزارش نما، بررسي‌هاي جديد نشان مي‌دهد، افراد خوشبين و آنها كه با ديد مثبت به ديگران اعتماد مي‌كنند، عمر طولاني ‌تري دارند.

روانشناسان پس از بررسي‌هاي زياد به اين نتيجه رسيدند كه به منظور بهره بردن از عمري طولاني و پرثمر، يكي از بهترين و موثرترين كارها اين است كه هر كسي، زندگي خود را سرشار از احساسات خوشايند و مطلوب كند.

نوع نگرش و پردازش افراد در قبال مسائل گوناگون زندگي و چگونگي غلبه آنها بر مشكلات است كه بسياري از دشمني‌ها و كينه‌ها و حتي بيماري‌هاي قلبي را سبب مي شود. افرادي كه در زندگي احساس قرباني بودن يا ناتواني مي‌كنند، بيشتر بيمار مي‌شوند و عمر كوتاه تري دارند.

افراد خوش بين با آگاهي از نقش احساسات مثبت، مشكلات را مهار مي‌كنند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد اگر افرادي كه احساسات منفي دارند، به قضايا به عنوان يك چالش نگاه كنند، نه به عنوان يك تهديد، پاسخ بدني و مغزي بهتري مي‌دهند، زيرا در اين صورت سعي مي‌كنند از قابليت‌هاي خود به عنوان فردي كه در حال بررسي و حل چالش است، استفاده كنند.

در اين ميان، نكته مهم اين است كه فقط نبايد افكار منفي را از ذهن دور كرد، بلكه بايد راهي براي عادت به افكار مثبت در ذهن پيدا كرد.

افراد خوش بين، مشكلات زندگي را نيز طبيعي مي‌دانند و درصدد رفع آنها بر مي‌آيند، نه در پي بزرگ جلوه دادن و احساس بدبختي كردن.

همين موضوع، آمادگي جسمي آنان را نيز بالا مي‌برد، بيماري‌ها به شكل خفيف تري در آنها بروز مي‌كند و با سرعت بيشتري بهبودي مي‌يابند.

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...