نسخه چاپی

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

آزاد كردن 5 درصد از حق ایران معنایی ندارد

عکس خبري -آزاد كردن  5  درصد  از حق ايران معنايي ندارد

حسین سبحانی نیا: پول ملت ایران را از ابتدای انقلاب در آنجا نگه داشتند و مانده است حال آنها این گونه رفتار می كنند . از طرفی آزاد كردن 5 درصد معنایی ندارد ، اگر این حق و پول مال ملت ایران است پس باید در اختیار ملت قرار بگیرد.

حسين سبحاني نيا عضو هئيت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در رابطه باآزاد شدن 5 درصد از دارايي هاي ايران توسط آمريكا در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: اين نوع اظهارات حاكي از عدم تطبيق عمل و گفتار مقامات آمريكايي است . اين مسئله براي اولين بار نيست كه عدم صداقت در برخورد با جمهوري اسلامي ايران را به منسه ظهور مي گذارند اين هم يكي ديگر ازنمونه بي صداقتي هاي آنها و روحيات استكباري است كه از امكاناتي كه در اختيار دارند به صورت ابزاري استفاده مي كنند .
وي تصريح كرد : پول ملت ايران را از ابتداي انقلاب در آنجا نگه داشتند و مانده است حال آنها اين گونه رفتار مي كنند . از طرفي آزاد كردن 5 درصد معنايي ندارد ، اگر اين حق و پول مال ملت ايران است پس بايد در اختيار ملت قرار بگيرد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خاطر نشان كرد :از طرفي تيم مذاكره كننده ما بايد تذكرات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرار دهند و هم آگاهانه و همشيارانه و هم با احتياط كارها را دنبال بكنند . خيلي به طناب آمريكاييها اعتماد نكنند و با لبخند هاي سياسي آنها قرار نگيرند .بلكه آنچه منافع ملت است را دفاع كنند .
وي ادامه داد: توجه به خطوط قرمزي كه در اين مسئله پيش رو دارند الزامي است . حال اگر ما نتيجه گرفتيم چه بهتر،‌اگر نتيجه اي هم نگرفتيم راه و مسيري كه سي و چند سال است طي كرده ايم ، كسي نمي تواند تغيير دهد.
همچنين حسن قشقاوي معاون پارلماني امور ايرانيان وزارت خارجه در اين باره گفت : بحث هسته اي يك بحث كلان است كه الان دو طرف در پاي ميز مذاكره انجام مي دهند .
وي ادامه داد: اين بحثها خارج از اظهار نظرهاي مقطعي ،موضعي و تحليل ها و تفسير هايي است كه چه شخصيت آمريكايي و ايراني در مقلات و روزنامه هاي طرفين نوشته مي شود ، در سطح كلان در حال بررسي است و مديران نظام تصميم مي گيرند . مذاكره كنندگان طبعا آنچه كه دستورالعمل از سوي بزرگان خود دارند ، عملياتي مي كنند .

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...