نسخه چاپی

ورود سهام عدالت به فاز جدید

با تصویب هیات وزیران در جلسه روز گذشته دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد نسبت به طراحی امكان خرید و فروش سهام عدالت اقدام كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،در این جلسه هیات وزیران با تأکید بر ضرورت تسریع در خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مأمور کرد تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی‌سازی و تحقق واقعی آن در کشور نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی‌سازی اقدام کند.

همچنین در خصوص ساز و کار و آزادسازی سهام عدالت و برقراری امکان خرید و فروش آن، تدابیر لازم باید از سوی این نهاد پیشنهاد شده و طراحی شود.

در جلسه روز گذشته که به ریاست رییس جمهور تشکیل شده بود سازمان خصوصی‌سازی گزارشی از آخرین روند واگذاری‌ها، اقدامات، چالش‌ها و مسایل پیش رو به هیات دولت ارایه کرد.

به موجب این گزارش، حجم بالای واگذاری‌ها به عنوان رد دیون دولت، واگذاری مستقیم و غیررقابتی شرکت‌ها، عدم تناسب سبد سهام تخصیصی و مصوب با موضوع فعالیت طلبکاران و موارد انحراف از قانون و سیاست‌های کلی به عنوان چالش‌های عمده خصوصی‌سازی معرفی شد.

در این راستا، هیات وزیران با تأکید بر ضرورت تسریع در خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مأمور کرد تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی‌سازی و تحقق واقعی آن در کشور نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی‌سازی اقدام و همچنین در خصوص ساز و کار و آزادسازی سهام عدالت و برقراری امکان خرید و فروش آن، تدابیر لازم را پیشنهاد کند.

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...