نسخه چاپی

وحدت با ساكتین فتنه خوب است، اگر احمدی نژاد میزبان باشد

زهرا حائری

چرا اعضای شاخص جبهه پایداری که با شعار مخالفت با ساکتین فتنه از ادامه حضور در جبهه متحد اصولگرایان کنار رفتند، آبان 89 در جلسه 30 نفره اصولگرایان که به دعوت احمدی نژاد تشکیل شد، حاضر شدند و کنار خطوط قرمز ادعایی خود نشستند؟ آیا نشستن کنار ساکتین فتنه با میزبانی احمدی نژاد ایرادی نداشت ولی بدون حضور او گناه کبیره است؟!

ششم آبان 89 جمع 30 نفره ای متشکل از برخی بزرگان و نمایندگان اکثریت سلایق اصولگرا (حدادعادل، ولايتي، لاریجانی، ابوترابی، عسگراولادي، فروزنده، فدايي، زاکانی، آقاتهراني، محصولي، رسايي، زارعي، كوچك‌زاده، باهنر، كوهكن، ذبيحي، ضرغامي، ثمره هاشمي، مصلحي، عزيزي، حاج‌بابايي، حبيبي، آشتياني، ميرتاج‌الديني، بذرپاش، بادامچيان، رحيمي، صدر و زريبافان) به دفتر دکتر احمدی نژاد دعوت شدند که شش تن از آنها به دلایل سفر به قم یا کسالت در جلسه حضور نیافتند. مابقی این افراد ـ که در میان آنها 4 چهره از اعضای مرکزیت امروز جبهه پایداری نیز حضور داشتند ـ به هسته اولیه سه نفره اي شامل آقايان «ولایتی، حدادعادل و عسگراولادی» ماموریت دادند تا ساز و کار اتحاد اصولگرایان را برای انتخابات مجلس نهم طراحی و عملیاتی کنند.

جالب است که در جلسه مذکور هم آقایان لاریجانی و باهنر دعوت بودند و هم قرار شد از جلسه آینده اش قالیباف و رضایی نیز اضافه شوند، ولی چون احمدی نژاد میزبان بود اعضای امروز پایداری هیچ اعتراضی نداشتند. جالب تر اینکه خبر این جلسه را هم سایت خبری امروز پایداری (رجانیوز) با ذوق زدگی خاصی با تیتر "پيش‌قدم شدن احمدي‌نژاد براي وحدت اصولگرايان و احياي مدل جبهه متحد" اینگونه پوشش داد:[1]



اعضای شاخص جبهه پایداری درخصوص مدل انتخاباتی جبهه متحد هم ادعا کرده اند که این مدل را قبلا در 5+6 آزموده اند و مجلس هشتم نشان داد که ناکارآمد بوده است و کیاست مومن به او اجازه نمی دهد از یک سوراخ دوبار گزیده شود:

بولتن "استقامت در منطقه ممنوعه" ـ ص 39

حال این سوال بی پاسخ مانده است که اگر مدل 5+6 انتخابات مجلس هشتم ناکارآمد بوده است، چرا وقتی احمدی نژاد میزبان احیای مجدد جبهه متحد می شود، هم مدل خوب است و دیگر ناکارآمد نیست و هم نشستن کنار ساکتین بی اشکال است؟ ولی بعدها که احمدی نژاد به دلیل 11 روز خانه نشینی کنار گذاشته شد، آنها هم یکباره یادشان افتاد که نه باید کنار ساکتین بنشینند و نه باید از سوراخ قبلی گزیده شوند؟ چه عاملی باعث شد راه خود را جدا کردند و از اتحاد بیرون زدند؟

آیا بررسی این احتمال دور از ذهن است که آنها همچنان حلقه وصلی به احمدی نژاد دارند و اگرچه بسیاری از اعضایشان و اکثر هوادارانشان بی خبر باشند، مسیر مورد نظر او را پی می گیرند؟

---

 [1] - http://rajanews.com/Detail.asp?id=67876

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...