نسخه چاپی

كشتی آزاد ایران در جام یاشار دوغو دوم شد

تیم منتخب 12 نفره كشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های بین المللی كشتی آزاد جام یاشاردوغو با كسب شش مدال نایب قهرمان شد.

به گزارش ايسنا، اين تورنمنت بين المللي كشتي با حضور كشتي‌گيران 16 کشور دنيا در شهر آنکارا ترکيه برگزار شد، كه تيم ايران با يك طلا، يك نقره و چهار برنز و کسب 44 امتياز پس از ترکيه که با 64 امتياز به مقام قهرماني رسيد، دوم شد. تيمهاي آذربايجان و قزاقستان هم با 36 و 30 امتياز سوم و چهارم شدند.

تيم ايران با يک مدال طلاي جمال ميرزايي در وزن 84 کيلوگرم ، يک مدال نقره فردين معصومي در وزن 120 کيلوگرم و چهار مدال برنز سيد احمد محمدي(60)، ميثم نصيري(66)، ميثم مصطفي جوکار(84) و جابر صادق زاده(120) به کار خود در اين تورنمنت پايان داد.

اما در آخرين روز از چهلمين دوره رقابت‌هاي ياشاردوغو، در وزن 66 كيلوگرم ميثم نصيري در دور نخست شكري گوچر از تركيه را در دو تايم( 3- صفر و 5- صفر) شكست داد. وي در دور دوم ايگور مورجي از مولداوي را در سه تايم و با نتيجه 3 بر 1 مغلوب كرد. نصيري در مرحله يك چهارم نهايي، محمد نادري ديگر نماينده كشورمان را در سه تايم و با نتايج صفر- 5، 1- صفر و 1-1 شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد، اما در اين مرحله مقابل ياکوب گور از ترکيه در دو تايم با نتيجه 8 بر 5 مغلوب و به ديدار رده بندي راه يافت. وي براي کسب مدال برنز مقابل صمد عمراف از قزاقستان در سه تايم با نتيجه 8 بر 5 به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.

در همين وزن محمد نادري در دور اول سنول كاسكي از تركيه را در دو تايم با نتيجه 4 بر يك شكست داد. وي در دور دوم دالگر از آلمان را در دو تايم و با نتيجه 7 بر صفر مغلوب كرد اما در دور سوم مقابل ميثم نصيري ديگر نماينده كشورمان شكست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

همچنين علي‌اصغر عبدالملکي در وزن 96 کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ارسلان بيک از روسيه به دليل رفتار غير ورزشي (حرکت خشن) پيروز و در مرحله يک چهارم نهايي نيز حريف ترک خود را شکست داد. وي در نيمه نهايي برابر شريف شريف‌اف بهترين كشتي‌گير سال 2011 جهان و قهرمان وزن 84 كيلوگرم دنيا در دو تايم و با نتايج 3 بر صفر و 4 بر صفر شکست خورد.

عبدالملکي براي کسب مدال برنز به مصاف فاروق آگويون از ترکيه رفت که در 3 تايم و با نتيجه صفر بر يک، يک بر صفر (کلينچ) و 2 بر 6 مقابل حريف ترک شکست خورد و به مقام پنجمي رقابت‌ها بسنده کرد.

همچنين حامد طالبي ديگر نماينده ايران در وزن 96 کيلوگرم در دور اول با شکست از حريف ترک خود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۱۳۹۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...