نسخه چاپی

وزیر اقتصاد

8.5 میلیون شغل باید تا 2 سال آینده ایجاد كنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سالانه یك میلیون نفر از جوانان كشور به سن كار می رسند و با احتساب 3.5 میلیون نفر بیكار فعلی و 5 میلیون نفر كه به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید در دوسال آینده برای 8.5 میلیون نفر شغل ایجاد كنیم.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، علی طیب نیا با بیان اینکه مهمترین هدفی که دولت تدبیر و امید دنبال می کند، توسعه توان ثروت آفرینی کشوراست، اظهارداشت: مهمترین کاری که برای رسیدن به این هدف باید صورت گیرد، اقدام جدی به منظور اصلاح فضای کسب و کار در کشور می باشد.
وی با اشاره به تصویب مصوبه 35 ماده ای با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت در جهت اصلاح فضای کسب و کار، تصریح کرد: فقدان فضای کسب و کار مناسب یکی از موانع سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در ایران بود.

طیب نیا با مثبت و سازنده ارزیابی کردن تغییر و جابه جایی مدیران در دولت گفت: با هر تغییر یک روزنه برای سازمان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون به لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار گرفتیم که جزو سخت ترین و حادترین شرایط اقتصادی طی چندین سال اخیر هستیم.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: براساس سند چشم انداز، با این هدف که در افق بیست ساله به جایگاه رتبه اول در منطقه قرار گیریم، به طور متوسط رشد اقتصادی 8 درصدی را برای دوره بیست ساله پیش بینی کرده بودیم که متاسفانه رشد اقتصادی ما فاصله زیادی با این رقم در این مدت داشت و این در حالیست که رقبای ما شرایط بهتری داشتند.

وی درخصوص افزایش بیکاری نیز گفت: سالانه یک میلیون نفر از جوانان کشور به سن کار می رسند و با احتساب 3.5 میلیون نفر بیکار فعلی و 5 میلیون نفر که به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید در دوسال آینده برای 8.5 میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

طیب نیا گفت: سالانه در قالب بودجه دولت، مبالغی را صرف طرحهای عمرانی کردیم که متاسفانه در توان درآمد دولت نبود و فاقد توجیه اقتصادی و فنی مناسب بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که منابع محدود خود را با دقت و سرعت کافی به طرح‌های با توجیه اقتصادی قابل قبول اختصاص دهد.

وی درخصوص هدف از تشکیل بانک‌های توسعه ای گفت: در تشکیل بانکها صرفاً سودآوری کافی نیست بلکه اشتغال آفرینی از نوع مولد و بهره ور را نیز باید مدنظر داشت.




۱۳۹۲/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...