نسخه چاپی

وزارت علوم شرایط انتقال دانشجویان دختر را اعلام كرد

عکس خبري -وزارت علوم شرايط انتقال دانشجويان دختر را اعلام كرد

با آغاز فرایند ثبت نام دانشجویان كاردانی و كارشناسی دانشگاههای دولتی، غیردولتی و فنی و حرفه ای در سامانه خدمات آموزش به منظور ارسال درخواستهای مهمانی و انتقال، معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم به بیان جزئیات آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال پرداخت.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر، گفت: بر اساس آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال دانشجویان، از این پس ثبت درخواست مهمانی و انتقال دانشجویان کاردانی و کارشناسی در هر سال تحصیل فقط یک بار و آن هم در اردیبهشت ماه انجام می شود که دانشجویان می توانند برای دو نیمسال اول و دوم سال تحصیلی بعدی درخواست خود را در سامانه مهمانی و انتقال ثبت کنند.

وی تاکید کرد که دانشجویان ورودی های مهر سال ۹۱ به ویژه دختران می توانند بعد از اعلام نتایج قبولی در آزمون سراسری درخواست مهمانی خود را در قالب مهمانی مبنا و با تسهیلات ویژه ای از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ارائه دهند و در صورت احراز شرایط از ابتدای سال تحصیلی در دانشگاه مقصد و در کنار خانواده خود با عنوان دانشجوی مهمان مشغول به تحصیل شوند.

به گفته این معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، بر اساس این آیین نامه، مدت مهمانی تا ۴ سال برای مقطع کارشناسی و دو نیمسال برای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می تواند باشد و بعد از این دوره زمانی همانند روال سابق دانشجو باید مهمان دائم شود یا انتقال یابد یا اینکه به دانشگاه مبدا برگردد.

بذرافشان یکی دیگر از مزیتهای این آیین نامه بازنگری شده را امکان ثبت درخواستهای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کرد.

وی همچنین درباره بازه زمانی رسیدگی به درخواستهای ثبت شده دانشجویان در سامانه خدمات آموزشی، گفت: دانشگاههای مبدا از تاریخی که دانشجویان درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند، کار بررسی را آغاز می کنند و تا ۱۵ تیرماه فرصت رسیدگی به تمام درخواستهای دانشجویان در دانشگاه مبدا وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، رسیدگی به درخواست دانشجویان در دانشگاههای مقصد تا ۱۰ شهریورماه اعلام شده و دانشجویان باید در طول فرایند ثبت درخواست، تقاضای خود را با دقت ثبت کنند زیرا امکان ویرایش بعد از ۳۱ اردیبهشت ماه وجود ندارد.

به گزارش مهر، سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت درخواست‌های مهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی همچنین فنی و حرفه‌ای از ساعت ۱ بامداد فردا اول اردیبهشت‌ماه فعال می‌شود و دانشجویان تا ساعت ۱۲ شب ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند درخواست‌های خود را بر اساس مفاد آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال دانشجویان همچنین احراز شرایط مندرج در این آیین نامه از طریق سامانه مهمانی و انتقال، ارسال کنند.

در این فرایند، دانشجویان نیازی به مراجعه حضوری در دانشگاه‌های مبدا و مقصد ندارند و به درخواست‌هایی که در سامانه مذکور ثبت نشود، رسیدگی نخواهد شد.

تنها دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها امکان ثبت‌نام و ویرایش درخواست‌های خود را دارند و بر اساس آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال، فرایند نام‌نویسی تنها یک بار در سال و آن هم در اردیبهشت‌ماه برای هر دو نیمسال تحصیلی صورت می‌گیرد.

در این دوره از ارسال درخواست‌های مهمانی و انتقال، دانشجویان تنها حق انتخاب دو دانشگاه را دارند که تحت عنوان "انتخاب دانشگاه اولویت یک" و "انتخاب دانشگاه ذخیره" در سامانه خدمات آموزشی معرفی شده است.

به گفته بذرافشان، پیش از این هر دانشجو حق انتخاب ۴ دانشگاه داشت که در ظاهر به نفع دانشجو بود. اما وقتی دانشگاههای بررسی کننده درخواست دانشجو متوجه می شدند که دانشجو حق انتخاب ۴ دانشگاه را دارد، وی را به این علت که ۳ دانشگاه دیگر این دانشجو را پذیرش می کنند، پذیرش این دانشجو را انجام نمی دادند و تاکید می کردند که این دانشجو ۳ انتخاب دیگر دارد.

وی گفت: در آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال، در صورتیکه دانشجو در انتخاب دانشگاه اولویت اصلی پذیرش نشد در دانشگاه ذخیره که نزدیک محل سکونت دانشجو است، پذیرش می شود.

معاون امور دانشجویان وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد که شرایط معدل در این آیین نامه هیچ تغییری نکرده است.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...