نسخه چاپی

به هیچ پالایشگاهی نفت مجانی نمی‌دهیم

عکس خبري -به هيچ پالايشگاهي نفت مجاني نمي‌دهيم

مدیر امور بین الملل شركت ملی نفت با بیان اینكه ایران نفت مجانی به هیچ پالایشگاهی نمی فروشد، خاطرنشان كرد: در شرایط فعلی هم با وجود تحریم هیچ گونه نفت بدون مشتری نداریم.

به گزارش نما، محسن قمصری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به پالایشگاه‌های آسیایی و اروپایی، گفت: برای سال 2012 میلادی تمامی قراردادهای فروش نفت خام ایران به تمامی پالایشگاه‌های آسیایی، اروپایی و آفریقایی تمدید شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه این قرارداد به طور یکساله با پالایشگرهای جهان امضا شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران هیچ گونه مشکلی برای صادرات و فروش نفت ندارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که کدام پالایشگاهها در سال 2012 میلادی اقدام به توقف یا کاهش خرید نفت از ایران داشته اند، بیان کرد: اگر پالایشگاهی به عنوان مثال در ژاپن کاهش خرید نفت از ایران داشته در همین کشور پالایشگاه دیگری قرارداد جدید افزایش خرید نفت در سال 2012 میلادی را امضا کرده است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون وزارت نفت برای تمامی نفت تولید و صادر شده که برنامه دارد، تاکید کرد: در شرایط فعلی تنها مشکلاتی برای نقل و انتقال منابع مالی حاصل از فروش نفت به برخی از پالایشگاه هیا اروپایی وجود دارد.

قمصری در پاسخ به این سئوال که گفته می شود شرکت ملی نفت امتیاز و یا تخفیف نفتی به پالایشگاههای خارجی نمی‌دهد، یادآور شد: در حال حاضر دستگاه‌های مختلف بازرسی و نظارتی وضعیت فروش و قیمت نفت صادراتی ایران را مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت اگر در فروش نفت یک سنت تخفیف بدهیم قطعا این دستگاه‌های نظارتی عکس‌العمل نشان خواهند داد و مطمئن باشید ایران در فرشو نفت به خارجی ها تخفیف و یا تسهیلاتی نداده است.

وی همچنین در خصوص قطع صادرات نفت ایران به مالزی، توضیح داد: صادرات نفت به این کشور آسیایی قطع نشده است و فروش روزانه 14 هزار بشکه نفت ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران نفت مجانی به هیچ پالایشگاهی نمی فروشد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هم با وجود تحریم هیچ گونه نفت بدون مشتری نداریم.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...