نسخه چاپی

چهارشنبه پربارش برای همه مناطق كشور

فردا تمام مناطق غرب، جنوب غرب، مركز و خلیج فارس جوی بارشی دارند.

به گزارش نما، محمد اصغري کارشناس هواشناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در استان خوزستان به ويژه شهر اهواز بايد بگويم طبق بررسي نقشه‌هاي پيش يابي سازمان هواشناسي هواي خوزستان در حال حاضر ابري است.

وي ادامه داد: موضوع بحث بارش باران در خوزستان مربوط به شهر اهواز نيست بلکه شامل ساير شهرهاي اين استان مي‌باشد زيرا براساس بررسي نقشه‌هاي هواشناسي بارشي تاکنون در شهر اهواز انجام نشده است.

وي در رابطه با شرايط جوي ساير مناطق کشور عنوان کرد: از امروز تا اوايل هفته آينده سامانه بارشي فعالي که از نواحي غربي کشور وارد شده هواي اکثر مناطق کشور را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد به طوري که طي اين مدت در مناطق مستعد بارش شاهد رعد و برق، ريزش تگرگ و باران و در ارتفاعات و مناطق سردسير شاهد بارش برف همراه با کولاک خواهيم بود.

وي افزود: براين اساس شمال استان لرستان، چهارمحال بختياري، کرمانشاه، کهکيلويه و بويراحمد و ارتفاعات استان فارس شاهد بارش برف، همچنين خليج فارس و تنگه هرمز نيز مواج خواهند بود.

اصغري عنوان کرد: اين وضعيت امروز در نواحي جنوب غرب، غرب و مرکز ادامه داشته و فردا تمام نيمه غربي، مرکز و خليج فارس تحت تاثير کامل اين جبهه بارشي و از روز پنچ‌شنبه شاهد بروز بارش در استانهاي جنوبي، مرکز و نواحي خليج فارس خواهيم بود.

اين کارشناس مسائل هواشناسي تصريح کرد: براي روز جمعه بارش در نواحي جنوبي، جنوب شرق و شرق کشور ادامه دارد و از روز شنبه از ميزان بارش باران در کشور کاسته و تنها نواحي شرق کشور شاهد بارشهاي پراکنده است.

اصغري در مورد شديدترين ميزان بارندگي در کشور براساس آمار سازمان هواشناسي گفت: بيشترين ميزان بارش در دهدشت استان کهکيلويه و بويراحمد و بعد از ان ليکک بازهم در استان کهکيلويه و بويراحمد و شهرستان انزلي در استان گيلان بوده که بعد از آن به ترتيب شهرستان هنديجان در استان خوزستان با 48 ميليمتر بندر ديلم با 47 ميليمتر در استان بوشهر و شهر آبادان در استان خوزستان با 45 ميليمتر و ماهشهر با 40 ميليمتر به ترتيب بيشترين ميزان باران طي 24 ساعت گذشته تا پيش از ظهر امروز را به خود اختصاص دادند.

۱۳۹۲/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...