نسخه چاپی

صعود شیرین ایران در روز تلخ بیروت

تیم فوتبال ایران با برتری مقابل لبنان به جام ملت‌های آسیا صعود كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا از ساعت 19 در بیروت میهمان لبنان بود که این دیدار با برتری 4 بر یک تیم کشورمان خاتمه یافت. امیرحسین صادقی(39)، اشکان دژاگه(51)، جواد نکونام(55- پنالتی) و رضا قوچان نژاد(65) برای ایران و محمد حیدر(79) برای لبنان گلزنی کردند.

بازی تحت تاثیر انفجارهای خونین لبنان، زمین ناهموار و بازی خشن میزبان قرار داشت و جدال‌های میانه میدان بخش عمده این دیدار در نیمه نخست را تشکیل می‌داد. اشتباه دنیل داوری فرصتی را برای لبنان فراهم آورد و ضربه سر رودا عنتر از کنار دروازه ایران بیرون رفت. در ادامه ضربه کرنر دژاگه در رفت و برگشت پشت محوطه جریمه با ضربه نکونام همراه شد که عباس حسن دروازه‌بان لبنان توپ را در حالت درازکش و با سینه دفع کرد.

با وجود آنکه موقعیت زیادی در نیمه نخست خلق نشد اما این نیمه گل داشت و ضربه کرنر اشکان دژاگه در دقیقه 39 را امیرحسین صادقی به گل تبدیل کرد. حملات دو تیم در ادامه نتیجه نداشت تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر ایران خاتمه یابد.

نیمه دوم بازی برخلاف نیمه اول با برتری مطلق ایران آغاز شد. بعد از کارت زردی که رضا حقیقی دریافت کرد و در دقیقه 51 رضا قوچان نژاد با مهارت تمام، مدافعان لبنان را سردرگم کرده و توپ را به اشکان دژاگه رساند تا او گل دوم ایران را به پایان برساند اما این پایان کار نبود، لحظاتی بعد خطا روی مسعود شجاعی سبب شد داور چینی نقطه پنالتی را نشان دهد و جواد نکونام در دقیقه 55 گل سوم را به ثمر رساند.

در ادامه مازیار زارع به جای جلال حسینی در خط دفاع تیم ایران قرار گرفت. اشتهای ایران برای گلزنی باز هم ادامه داشت و موقعیت‌های دیگری برای گلزنی خلق شد. دقیقه 65 پاس مسعود شجاعی به قوچان نژاد رسید و این بازیکن باز هم با استفاده از هوش خود، توپ را از مقابل سه مدافع و دروازه بان لبنان عبور داد و گل چهارم را به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش در دقیقه 70 حرکتی را آغاز کرد که با شوت نکونام خاتمه یافت اما عباس حسن توپ را دفع کرد. در ادامه قاسم حدادی‌فر جایگزین اشکان دژاگه شد. در ادامه نوری جای حقیقی به میدان آمد.

لبنان که در نیمه دوم یک موقعیت جدی هم ایجاد نکرده بود در دقیقه 79 به گل رسید، محمد حیدر از زاویه بسته و در مقابل بیت آشور و داوری توپ را وارد دروازه ایران کرد. حملات دقایق پایانی ایران نتیجه نداشت تا در نهایت بازی با همان نتیجه 4 بر یک خاتمه یابد.
با این نتیجه ایران 13 امتیازی شد و علاوه بر ماندن در صدر جدول صعودش به جام ملت‌های آسیا در سال 2015 هم قطعی شد تا بعد از گذراندن یک روز پر استرس ناشی از بمب گذاری در بیروت شاگردان کی‌روش مقتدارنه راهی استرالیا شوند

۱۳۹۲/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...