نسخه چاپی

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما:

مذاكره كنندگان بر مواضع حق ایران پایداری كنند

عکس خبري -مذاکره کنندگان بر مواضع حق ايران پايداري کنند

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:ما امیدواریم در دور بعدی مذاكرات ، گروه مذاكره كننده ایران با پایداری بیشتر بر مواضع حق ایران اهداف مورد نظر را به دست آورد.

به گزارش نما ،هنوز مدت زمان زیادی از جهت گیری جانبدارانه فرانسوی ها از مواضع رژیم صهیونیسیتی در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نمی گذرد که ، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در بدو ورود به رژیم صهیونیستی در روز گذشته و در آستانه مذاکرات تازه در ژنو اعلام کرد می‌خواهم تاکید کنم که ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا صلح و امنیت اسرائیل محقق شود، فرانسه موضع اسرائیل درباره ایران را جدی تلقی می‌کند و شکافی در این مورد بین ما وجود ندارد، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیسیتی هم ، در استقبال از فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه گفت آقای اولاند به دلیل مخالفتش با برنامه هسته‌ای کنونی ایران،دوست واقعی اسرائیل است.
منصور حقیقت پور نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار نما درباره دور تازه مذاکرات هسته ای در ژنو اظهار داشت: در دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 این غربی ها هستند که دوباره باز خواهند گشت و طرح ها و برنامه های خود را مرور خواهند کرد، پیش بینی مذاکرات در دور قبلی مذاکرات بسیار دشوار بود در زمانی که حساسیت مذاکرات بالا بود تک تک وزرای خارجه کشورهای تاثیر گذار در این موضوع خودشون رو به ژنو رساندند.
وی افزود : در جلسه ای اخیری که به میزبانی وزارت خارجه برگزار شد دکتر ظریف اشاره داشتند که حدود 90 درصد مباحث در مذاکرات مورد توافق قرار گرفته و به میزان 10 درصد اختلاف نظروجود دارد، البته نباید از فعالیت رژیم صهیونیستی که در تلاش برای مختل کردن مذاکرات است غافل ماند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: پیش بینی مذاکرات آتی سخت است اما به نظر می رسد طرفین به دنبال مذاکراتی خواهند رفت که برای هردو تیم مذاکره کننده سودمند باشد، بخشی از اهداف کارشکنانه فرانسوی ها در راستای شکست محور غربی ها در سوریه بود، اگر اجماع مثبتی در گروه غربی در دور آتی مذاکرات در مقابل برنامه هسته ای ایران ایجاد شود به نظر نمی رسد فرانسوی ها بتوانند نقش خاصی ایفا کنند البته در دور قبلی فرانسه به خوبی نقش پلیس بد را بازی کرد و این روزها این کشور به عنوان دوست نزدیک رژیم صهیونیستی به حساب می اید.
ما امیدواریم در دور بعدی مذاکرات ، گروه مذاکره کننده ایران با پایداری بیشتر بر مواضع حق ایران اهداف مورد نظر را به دست آورد.
متحدان غربی رژیم صهیونیسیتی ، به ویژه آمریکا تاکید کرده‌اند که نگرانی‌های این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران را فراموش نمی‌کنند، جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز روز جمعه به تلاویو سفر خواهد کرد تا درباره جزئیات توافق با مقام‌های رژیم صهیونیسیتی گفتگو کند، آقای کری پیشتر در واکنش به انتقادات صهیونیست ها از روند مذاکرات گفت: ما در مذاکرات با ایران کور یا احمق نیستیم.
حالا باید منتظر باشیم ایا تقسیم کار تازه ای از سوی غربی ها در مذاکراتی که قرار است 29 ابان در ژنو مجددا آغاز شود انجام خواهد شد.

۱۳۹۲/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...