نسخه چاپی

فقرا ضعیف‌تر شده‌اند

وزیر تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعی از بالا بودن فاصله نرخ بیكاری میان استان‌های كشور و فاصله درآمدی میان نخبگان، كارآفرینان و مشاغل گوناگون انتقاد و تصریح كرد: سیاست‌هایی كه دو دهه گذشته تجربه كردیم فقرا را ضعیف‌تر و طبقه متوسط جامعه را به طبقه پایین نزدیك‌تر كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی ربیعی در همایش رشد فراگیر و کاهش فقر با بیان این‌که بهترین راه تحقق کار شایسته فراهم کردن یک شغل برای هر فرد است، گفت: با جابجایی مفهوم کار و تغییر آمارهای مربوط به کار نمی‌توان به کار شایسته دست یافت.

ربیعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا سیاست‌گذاری‌های لازم برای تحقق کار شایسته و فراهم کردن یک شغل برای افراد را در پیش بگیرد.

وی افزود: تشویق نیروی کار برای مشارکت در تصمیم‌گیری، گسترش تعاملات و گفت‌وگوهای اجتماعی، توسعه جامعه مدنی مبتنی بر سازمان‌ها و تشکل‌های کار و مقابله با فساد و تامین حقوق و آزادی‌های فردی تضمین شده مهمترین عوامل دستیابی به کار شایسته است.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: با جابجایی مفهوم کار و تغییر آمارهای مربوط به کار نمی‌توان به توسعه و پیشرفت و کار شایسته دست یافت.

فقرا ضعیف‌تر و قشر متوسط ضعیف شده‌اند

ربیعی سیاست‌های غیر کارشناسی و غیر اصولی به ظاهر ضد فقر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سیاست‌هایی که نزدیک به دو دهه گذشته تجربه کردیم فقرا را ضعیف‌تر و طبقه متوسط جامعه را به طبقه پایین نزدیک‌تر کرده در حالی که اکنون دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست.

وی به توزیع عادلانه درآمد اشاره و اظهار کرد: برای جامعه‌ای که با فقر ساختاری روبرو است توزیع عادلانه حائز اهمیت است؛ متاسفانه غالب نگرش موجود در جامعه، توزیع عادلانه را صرفا در توزیع عادلانه ثروت می‌بینند در حالی که این برداشت غلطی است زیرا اجرای سیاست‌های اثربخش و کارآمد ضد فقر با هماهنگی و ملازمت توزیع قدرت و توزیع ثروت امکان پذیر است.

به گفته وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، توزیع قدرت با ایجاد زمینه برای گسترش نهادهای مردمی واجتماعی و توزیع ثروت با توانمندسازی گروه‌های خاموش و مشارکت دادن آن‌ها تحقق می یابد.

انتقاد از فاصله درآمدی میان نخبگان، کارآفرینان و مشاغل گوناگون

ربیعی بالا بودن فاصله نرخ بیکاری میان استان‌های کشور و فاصله درآمدی میان نخبگان و کارآفرینان و مشاغل گوناگون را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تلاش برای ایجاد توازن در عرصه‌های مختلف از مصادیق اعتدال است و اعتدال مورد نظر دولت تدبیر و امید با تلاش برای رفع تبعیض امکان پذیر می شود.

وی گفت: تنش‌های ناشی از توسعه در جوامع می تواند به آسیب گروه های اجتماعی منجر شود لذا نظام‌های تامین اجتماعی چند لایه باید وجود داشته باشد تا گروه‌های آسیب پذیر در مقابل تنش‌های ناشی از توسعه حمایت کند.

۱۳۹۲/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...