نسخه چاپی

نورا:

دولت نمی‌تواند حساب ذخیره ارزی را حذف كند

عکس خبري -دولت نمي‌تواند حساب ذخيره ارزي را حذف کند

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تكذیب حذف ردیف درآمدی حساب ذخیره ارزی در لایحه بودجه ۹۱، بر پایدار بودن حساب ذخیره ارزی در بودجه ۹۱ تاكید كرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تکذیب حذف ردیف درآمدی حساب ذخیره ارزی در لایحه بودجه ۹۱، بر پایدار بودن حساب ذخیره ارزی در بودجه ۹۱ تاکید کرد.

عباسعلی نورا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مازاد حاصل از فروش نفت به حساب ذخیره ارزی واریز می‌شود، گفت: حساب ذخیره ارزی براساس برنامه پنجم همچنان برقرار و به عنوان یکی از محل‌های درآمدی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم زابل و ذهک با بیان اینکه دولت نمی‌تواند حساب ذخیره ارزی را حذف و یا اینکه درآمد آن را محدود کند، تصریح کرد: مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار همچنان از حساب ذخیره ارزی حمایت و آن را در محاسبات درآمدی بودجه قرار خواهد داد.

به گفته وی، حساب ذخیره ارزی اهدافی نظیر ایجاد ثبات در میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت خام به دیگر انواع ذخایر و توسعه فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری و تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرح‌های تولیدی و کارآفرینی بخش غیر دولتی و فراهم کردن امکان تحقق فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه را مدنظر قرار می‌دهد.

نورا با بیان اینکه حساب ذخیره ارزی، در راستای تعدیل فشارهای ناشی از نوسان قیمت نفت بر اقتصاد ملی تأثیرگذار بوده، بیان داشت: برداشت از حساب ذخیره ارزی برای تامین کسری ناشی از عواید غیر نفتی بودجه عمومی ممنوع بوده، اما دولت با برداشت‌های بی‌رویه عملا باعث منفی شدن حساب ذخیره ارزی شده است.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...