نسخه چاپی

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع بسیجیان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت ولی برخی از آنها بخشی از بیانات ایشان درباره رابطه با ملت آمریكا را تحریف كردند.

به گزارش نما، سخنان رهبر انقلاب در اجتماع بسیجیان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

خبرگزاری رویترز در تیتر خود نوشت: رهبر عالی ایران گفته از حقوق هسته‌ای خود عقب نمی‌نشیند.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشت رهبر عالی ایران روز چهارشنبه گفت که تهران «یک قدم» از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبیون نیز ضمن پوشش دادن بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره حقوق هسته‌ای ایران و تمایل این کشور برای داشتن روابط دوستانه با سایر کشورها نوشت: حاضرین در این جلسه پس از سخنرانی رهبر ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

شبکه خبری المیادین هم بیانات رهبری را به صورت لحظه به لحظه پوشش می‌داد. این شبکه خبری محورهای گوناگونی از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای از حمله حق هسته‌ای ایران، سلاح‌های شیمیایی سوریه و اقدامات نظام استکباری را برجسته کرد و به نقل از ایشان نوشت: « یکی از ویژگی‌های نظام استکبار، خود برتر بینی است. نتیجه‌ی خود را محور و اصل دانستن، این می‌شود که اجازه دخالت در سایر کشورها را برخود مجاز می‌دانند. دولتمردان آمریکایی طوری حرف می‌زنند که گویا مالک جهانند.

شبکه العالم نیز در پوشش سخنان رهبر انقلاب به نقل از ایشان در تیتر گزارش خود نوشت: «نظام اسلامی از تمامی چالش ها عبور خواهد کرد.»

العربیه بخشی از سخنان رهبری انقلاب که در آن از تیم مذاکره کننده ایرانی خواسته شده بود خطوط قرمز را رعایت کنند را مورد تأکید قرار داد و از قول ایشان نقل کرد که ایران از حقوق هسته‌ای خود چشم‌پوشی نمی‌کند.

شبکه خبری المنار لبنان هم در گزارشی نوشت: رهبر عالی ایران گفته استکبار جهانی از تمامی ابزارهای ممکن برای ایستادن جلوی نظام اسلامی استفاده کرده و اضافه کرد آمریکا نمی‌تواند مقابل پیشرفت ایران بایستد.

اسکای‌نیوز هم عکسی از رهبر انقلاب قرار داد و نوشت: «هیچ عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای ایران صورت نخواهد گرفت.»

علی‌رغم این، برخی از رسانه‌های بین‌المللی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره رابطه با «ملت آمریکا» را تحریف کردند. در حالی که رهبر انقلاب فرمودند ملت ایران خواستار رابطه با تمامی ملت‌های دنیا از جمله ملت آمریکاست، رسانه‌ها این بیانات ایشان را اشتباه منتقل کردند.

خبرگزاری‌های رویترز، العربیه و برخی رسانه‌های دیگر به اشتباه نوشتند: رهبر عالی ایران روابط دوستانه با آمریکا را خواستار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود فرمودند: «ما می‌خواهیم با همه ملت‌ها رابطه داشته باشیم. حتی ما با ملت آمریکا هم دشمنی نداریم ما با دولت آمریکا و استکبار مشکل داریم و مبارزه می کنیم استکبار یک واژه قرآنی است امروز رأس استکبار دولت آمریکاست».

با این حال، برخی از رسانه ها این بیانات مقام معظم رهبری را تحریف و اشتباه انعکاس دادند.

۱۳۹۲/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...