نسخه چاپی

كاهش تورم از 40 درصد به 36 درصد درسه ماه اخیر

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تورم نقطه به نقطه طی سه ماه اخیر از 40 درصد بر اساس گزارش بانك مركزی به 36 درصد كاهش یافته و انتظار تورمی در جامعه متوقف شده و تقاضاهای كاذب نیز عملا كاهش یافته است.

به گزارش نما، اسماعیل جلیلی در خصوص اقدامات دولت در سه ماه اخیر گفت: واقعیت این است که دولت در طول سه ماه گذشته رویکردهای اثرگذاری را در سه محور متمرکز کرده است، یک بخش به سامانه اقتصادی برمی گردد که با همگرایی نسبی نهادهای اقتصادی و شرایطی که در اجتماع پس از انتخاب دولت یازدهم ایجاد شد یک فضای مثبت و آرامش نسبی در حوزه اقتصاد به وجود آمد به طوری که روند رو به افزایش تورم متوقف و در ماههای گذشته کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس تورم نقطه به نقطه از 40 درصد بر اساس گزارش بانک مرکزی به 36 درصد در ماه های اخیر کاهش یافته و انتظار تورمی در جامعه نیز متوقف شده و تقاضاهای کاذب عملا کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدامات ایجاد آرامش در بازار ارز و طلا و کاهش فعالیت های دلالی و سفته بازی است که به دولت کمک کرده که بتواند در فضای آرام اهداف اقتصادی خود را به پیش برد، امیدواریم این روند تا پایان سال منجر به رشد اقتصادی شود تا ظرفیت های تولیدی و حوزه اشتغال فعال شده و بتوانیم نتایج اقتصادی آن را شاهد باشیم.

جلیلی رویکرد دیگر دولت را در حوزه سیاست خارجی خواند و گفت: دولت با اتخاذ سناریوها و تاکتیک های مختلف برای مبارزه با تهدیداتی که در صحنه بین الملل ایجاد شده بود در نیویورک و ژنو با موفقیت نسبی روبرو شد، این موفقیت باعث شد رویکرد منسجم دشمنان ما در عرصه بین الملل به تشتت تبدیل شود و عملا فرصت های جدیدی برای بازیگری ایران در عرصه بین الملل باشد.

وی ادامه داد: این اقدامات باعث ایجاد روحیه جدیدی در حوزه سیاسی شد که گروه های مرجع داخلی ، مردم و ساختار سیاسی در یک همگرایی برای ایجاد هم افزایی در تحقق اهداف سیاست خارجی وحدت کنند.

جلیلی رویکرد سوم دولت را بازیگری فعال مدیران نفتی خواند و اظهار داشت: مدیران نفتی به عنوان پایه ای ترین دستگاه درآمدی برای فعالیت های اقتصادی و تامین هزینه های دولت، در عرصه بین الملل و عرصه داخلی با موفقیت در راستای بهره گیری از ظرفیت های بیکار نفتی، ایجاد تنوع در بازار فروش و تحقق اهداف ماهیانه درآمدهای نفتی تلاش کردند.

به گزارش مهر؛وی با تقدیر از عملکرد موفق دولت در این حوزه ادامه داد: امیدواریم این رویکرد در سایر بخش های دولت تا پایان سال ادامه پیدا کند و سال 93 با برنامه ریزی جامع اداره شود.

۱۳۹۲/۸/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...