نسخه چاپی

كرزی طالبان را برادر خطاب می كند!

عکس خبري -کرزي طالبان را برادر خطاب مي کند!

رئیس "جبهه ملی افغانستان" حامد كرزی را متهم به ایجاد دولت قومی پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان كرد و خاطرنشان كرد كه به همین دلیل كرزی طالبان را برادر خطاب می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، "احمد ضیا مسعود" با حضور در جمع جوانان افغان در کابل، اظهار داشت: دولت افغانستان از گروه طالبان حمایت می‌کند و تلاش دارد تا بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در این کشور یک دولت قومی را ایجاد کند.

وی افزود: حامد کرزی از گذشته طالبان را برادر خطاب می‌کرد و دولت کنونی هم بر یک اصول فکری استوار نیست و به همین دلیل اکثریت قومی ایجاد شده در دولت، جایگاه مردمی ندارد.

مسعود با اشاره به این که نظام ریاستی، یک نظام ناکام در افغانستان است، خاطرنشان کرد که اداره کشور با چنین نظامی نتیجه‌ای در پی ندارد بلکه باید نظام پارلمانی که تمام مردم در آن شریک هستند، ایجاد شود.

وی گفت: رهبران جهادی پس از برگزاری کنفرانس "بن" با بدست‌آوردن سلسله امتیازاتی نتوانستند، اهدافی را که در طول 30 سال گذشته شکل گرفته بود در کشور پیاده کنند.

کرزی هفته گذشته در اظهاراتی گفت: همیشه طالبان را برادر خطاب خواهم کرد.

جبهه ملی افغانستان متشکل از احزاب و چهره‌های جهادی چون احمد ضیا مسعود، " محمد محقق" و "عبدالرشید دوستم" است که سال‌ها در برابر طالبان جنگیده‌اند.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...